Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Finala Chelsea – Benfica a fost urmărită de 1,6 milioane de români

Benfica-v-Chelsea_Europa-League-Final.jpg
Finala Europa League, disputată între Chelsea Londra - Benfica Lisabona și transmisă miercuri seara de Pro TV, a avut o audiență medie de 1.608.000 telespectatori pe minut (8,4% rating) la nivel național. Este cea de-a treia finală a acestei competiții care a stârnit interesul românilor, în ultimii cinci ani.

Meciul Chelsea – Benfica n-a atras foarte mulți români. Prima repriză a fost mai urmărită decât cea de-a doua: o medie de 1.649.000 de români pe minut, respectiv 1.568.000.

Ratingul acestei partide (pauza a fost exclusă din măsurătoare) este cu mult mai mic decât cel înregistrat de finala de anul trecut, când pe Arena Națională au jucat Atletico Madrid – Athletic Bilbao: o medie de 4.242.000 de telespectatori pe minut (22,2% rating național).

De asemenea, audiența partidei din acest an este inferioară și celei din 2009, când în finala Cupei UEFA (actuala Europa League) s-au întâlnit Sahtior Donetsk și Werder Bremen. Interesul pentru echipa lui Mircea Lucescu a urcat ratingul național 9,66%, adică o medie de 1.958.000 de telespectatori.

În urmă cu doi ani, finala FC Porto – Sporting Braga a înregistrat 1.196.000 de telespectatori pe minut (5,9% rating național), sub cea disputată pe Amsterdam Arena.

Cea mai slabă finală din ultimii cinci ani a fost Atletico Madrid – Fulham, disputată în 2010, cu un rating de 4,8% (967.500 telespectatori). Meciul a necesitat și prelungiri pentru desemnarea câștigătoarei Cupa UEFA. Toate finalele amintite au fost difuzate de Pro TV.

„Forbes România” estimează că reclamele difuzate în cadrul finalei Chelsea – Benfica Lisabona au adus Pro TV venituri de 56.000 de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii