FacebookTwitterLinkedIn

Cristina Nesterov, de profesie medic stomatolog, și-a schimbat complet viața odată ce a devenit mamă. Fondatoarea Vacaju – un brand românesc, zero waste, de lapte și iaurt vegan din caju organic –  a creat un business din iubirea pe care o are o mamă pentru copilul său, din dorința de a face orice este posibil pentru ca el să crească un om sănătos, fericit și puternic.

Cum ți-a schimbat maternitatea piramida valorilor?

Am înțeles-o pe mama mea mai bine, cum poate cineva să iubească așa, necondiționat. Primul meu născut, Patrick, mi-a adus o lecție de viață importantă, alături de o iubire imensă. El este chiar motivul datorită căruia mi-am început călătoria spre veganism, el fiind alergic la proteina din lapte animal, printre altele.

Ce ai descoperit despre tine de când ai devenit mamă?

Am descoperit că sunt capabilă să rămân calmă chiar și atunci când doi copii îmi distrug casa. Este cea mai mare realizare a mea și sunt conștientă că pot aplica această „superputere” în orice situație. Arunci ceva spre mine, eu îl voi evita zâmbind.

Cum se împacă maternitatea și cariera?

Foarte bine! Poate acesta e trucul care îmi aduce bucurie, pentru că eu merg și la întâlniri cu copiii. Sigur că asta nu se întâmplă mereu, însă încerc să îi implic pe Patrick și Aria în dezvoltarea brandului Vacaju. Până la urmă, ei sunt cei mai mari critici. Am avut parte și de momente amuzante, precum unul de acum câteva luni, când eram chiar la început. Trebuia să îi livrez unei doamne și Aria era cu mine. Când ne-a văzut a fost foarte mirată și ne-a dat un tip mare. Sunt recunoscătoare pentru comunitatea care se leagă datorită Vacaju.

Cum a apărut business-ul?

După ce am descoperit că Patrick este alergic, am început să caut alternative la lapte și am încercat toate băuturile vegetale de pe piață. Deoarece niciun produs nu îmi îndeplinea complet cerințele, am început să experimentez cu diverse rețete, în căutarea laptelui vegetal perfect, fără zahăr sau conservanți. Alternativele la lapte sunt importante într-o dietă vegană, așa că primele mele încercări s-au bazat pe preferințele lui Patrick.
Foarte interesant a fost să definim direcția Vacaju. Atunci când m-am gândit la strategia de lansare, am început să caut oameni care ar putea dezvolta o strategie pe care o simțeam. Tot ce îmi doream era simplu: să fiu ascultată.  Am lucrat cu mai multe persoane timp de jumătate de an, fără succes. Doar Irina Cherciu și compania ei, Buro Cherish, au înțeles exact de ce avea nevoie Vacaju și a creat noua identitate în mai puțin de o lună, am printat etichete și am făcut poze.
Vacaju este singurul lapte vegetal de calitate premium de pe piață. Îi încurajăm pe cei din comunitatea Vacaju să returneze sticlele, iar noi le vom steriliza cu atenție și refolosi la îmbuteliere.