Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Felicia Tulai, Asociat unic, Administrator și Director general TAF Presoil: „Îmi pare rău că la noi nu există protecția produsului alimentar românesc”

Una dintre cele mai mari provocări cărora a trebuie să le facă față în această perioadă mulți dintre jucătorii din industria alimentară a fost fluctuația prețurilor la materia primă. Aceasta a fost principala problemă și pentru Felicia Tulai, Asociat unic, Administrator și Director general TAF Presoil, producătorul brandului Luna Solai.
 aboneaza-te
Felicia Tulai_Luna Solai-21

„Cea mai mare provocare pentru noi în acest an a fost flucțuația prețului la materia primă. A fost o provocare extraordinară și ce îmi pare rău este că protecția pentru produsul alimentar românesc la noi nu există. Motiv pentru care, cel puțin noi ne-am regăsit în imposibilitatea de a mai achiziționa materie primă românească, iar dacă am achiziționat nu a fost într-o cantitate suficientă. Acest lucru s-a întâmplat în prima parte a anului, imediat după decretarea stării de urgență”, a explicat Felicia Tulai într-o nouă ediție a emisiunii reINVENTAREA României.

Aceasta a completat în cadrul emisiunii că, deși a existat acea perioadă de după anunțarea lockdown-ului în care cumpărătorii au achiziționat produse într-un mod impresionant, nu s-a gândit nimeni cum să protejeze piața locală în acel moment.

„Consider că în acea perioadă, nu am știut să ne protejăm piața locală în sensul în care s-a exportat extraordinar de multă materie primă, noi, producătorii/procesatorii de produse alimentare, nu am anticipat o asemenea creștere a cererii, context în care am fost nevoiți să ne achiziționăm materia primă la prețuri mult mai mari. Fapt ce a condus, inevitabil și la o modificare a prețului la produsul final. Nu este normal ca produsul românesc să fie mai scump ca acela care intră pe piața locală, având în vedere că se folosește materia primă locală, resursele locale și se reduc consturile de logistică și depozitare”.

Felicia Tulai a mai explicat că în urmă cu o săptămână s-a aflat din nou în fața unei situații mai puțin plăcute: „săptămâna trecută ne-am confruntat iar cu o problemă similară pe zona de achiziție materie primă – prețul la floarea-soarelui s-a modificat rapid de la 1,3 kilogramul la 1,95 – 2. Nu suntem la bursă și nu putem să licităm de pe o zi pe altă această fluctuație. Pentru mine, personal, această lipsă a coerenței de pe piață reprezintă cea mai mare provocare”.

Felicia Tulai a decis în 2011 să renunțe la jobul pe care-l avea într-o corporație pentru a se alătura business-ului de familie pus pe picioare de către părinții săi în sectorul producerii de uleiuri presate la rece. Produsele Luna Solai sunt realizate exclusiv din materie primă locală. Compania produce anual o cantitate de 100.000 de litri de ulei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii