FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 2 ianuarie – 15 mai 2016, patru televiziuni au difuzat partidele din Primera Division (Liga BBVA): DigiSport 1 (40 de partide), DigiSport 2 (64), Dolce Sport (52) și Dolce Sport 2 (10).

Pe DigiSport 1, meciurile din Primera Division au înregistrat cele mai mari audiențe la nivel național: o medie de 113.000 telespectatori pe minut (0,61% rating național). Este o audiență medie peste Premier League (Anglia), Bundesliga (Germania), Serie A (Italia) și Ligue 1 (Franța), dar sub ratingul campionatului național din Liga 1.

Meciul FC Barcelona – Real Madrid, așa-numitul El Clasico, a obținut cea mai maare audiență la DigiSport 1: 666.000 telespectatori pe minut (3,6% rating național). Este de departe partida din Primera Division care a stârnit cel mai mare interes în România.

Pe locul doi în topul audienței s-a plasat FC Barcelona – Atletico Madrid, cu o medie de 337.000 de telespectatori pe minut (1,8% rating).

FC Barcelona a fost în acest sezon cea mai urmărită echipă din LigaBBVA. Astfel, în top 13 meciuri cu cele mai mari ratinguri, FC Barcelona figurează cu 11 confruntări.

Real Madrid a avut trei partide în top 13, în timp ce Atletico Madrid a fost prezent cu două.

Ratingul ridicat al campionatului spaniol de fotbal difuzat de DigiSport 1 este confirmat și de faptul că numai puțin de 19 partide din cele 40 transmise au depășit audiența de 100.000 de telespectatori la nivel național.

Și echipa Españyol Barcelona, antrenată de Costel Gâlcă, a beneficiat de atenția microbiștilor români. Astfel, meciul Españyol – FC Barcelona ocupă locul șase în topul audienței, cu o medie de 202.000 telespectatori pe minut. Cel mai slab meci difuzat de DigiSport 1 a fost Real Sociedad – Betis, cu o medie de doar 11.000 de telespectatori pe minut la nivel național.

Și Dolce Sport a beneficiat de notorietatea partidei FC Barcelona – Real Madrid, care i-a asigurat un vârf de audiență de 250.000 de telespectatori pe minut (1,4% rating național). Aceasta este singurul meci care a depășit 100.000 de telespectatori pe Dolce Sport, restul partidelor situându-se sub acest prag din cauza acoperirii naționale reduse a platformei digitale. Cele 52 de meciuri transmise de Dolce Sport au obținut o audiență medie de 35.000 telespectatori pe minut (0,19% rating național). FC Barcelona a fost echipa cea mai urmărită pe Dolce Sport: șapte partide figurează în top 11. Real Madrid a intrat în acest top cu cinci meciuri, de unde se vede că „duelul” audienței între cele două echipe rivale a fost mai echilibrat pe Dolce Sport. De remarcat faptul că 10 meciuri difuzate de Dolce Sport au avut ratinguri naționale de sub 10.000 de telespectatori pe minut. Partidele Granada – Gijon și Getafe – Eibar au avut fiecare o medie de 1.000 de telespectatori pe minut, practic meciurile s-au jucat fără telespectatori. Pe DigiSport 2, meciurile din Primera Division au avut un rating național de 58.700 (0.32% rating). Zece partide au depășit pragul de 100.000 de telespectatori pe minut, ceea ce reeprezintă o performanță pe această televiziune, sora mai mică a lui DigiSport 1. Dolce Sport 2 a difuzat 10 meciuri dar audiențele sunt irelevante, sub 30.000 de telespectatori pe minut la nivel național.