Retailerul Fashion Days, prezent în România prin intermediul magazinului online, speră să-și dubleze vânzările de Black Friday în acest an, față de cele înregistrate anul trecut. Compania se așteaptă la cumpărături totale de aproximativ 30 de milioane de lei pentru țările unde activează: România, Bulgaria și Ungaria. Astfel, magazinul electronic cu haine, încălțăminte și accesorii estimează vânzări în valoare de circa 17,4 milioane de lei pentru România, care reprezintă 58% din afacerea Fashion Days.
Fashion Days începe Black Friday mai devreme pe mobil, pe data de 17 noiembrie la ora 20:00, clienții putând face cumpărături reduse cu până la 90% prin intermediul aplicației, iar de pe desktop sesiunea de shopping va începe pe 18 noiembrie, ora 00:00. Termenul mediu de livrare pentru cumpărărturile din această perioadă este de 7 zile.
„Black Friday pentru noi este ca Olimpiada pentru sportivi, ne pregătim cu mult timp înainte. (…) Anul acesta, am completat achizițiile speciale de produse cu un stoc de patru ori mai mare față de anul trecut, cu servicii precum livrare și retur gratuite, precum și multe alte surprize”, a declarat Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.
Potrivit acestuia, peste 700.000 de produse vor fi disponibile spre vânzare pe 17 și 18 noiembrie, iar compania va aduce branduri noi special pentru „Vinerea neagră”, printre care United Colors of Benetton, Napapjiri, Pepe Jeans London, Zee Lane, Mango, Esprit, Dolce Gabbana, Red Valentino, Prada, Stella McCartney, Michael Kors, Furla și altele.
Andrei Chirilă a mai subliniat că vânzările din ziua de Black Friday însumează cât cumpărăturile dintr-o lună obișnuită.
Citește și: Londonezii de la Marks & Spencer închid 53 de magazine, printre care și cele din România
Fashion Days așteaptă o creștere de peste 25% a cifrei de afaceri din 2016
După ce din 2015 Fashion Days a intrat în portofoliu eMAG, în acest an s-au produs o serie de schimbări în companie. Retailerul de modă a listat deja un portofoliu de 10.000 de produse pe site-ul eMAG, „dar mai avem de lucrat”, subliniază Chirilă. Adică, abia anul viitor se poate vedea cum va influența listarea tot mai multor produse pe eMAG compania din industria fashion.
De asemenea, retailerul a scăzut durata de livrare a produselor până la 2 zile, livrarea este acum gratuită pentru orice sumă, la fel și returul. Începând cu vara lui 2016, Fashion Days a „transformat” cele trei depozite pe care le avea într-unul singur, dublând astfel capacitatea totală de depozitare. Astfel, noul depozit al companiei măsoară 13.500 de metri pătrați.
La finele lui 2016, Andrei Chirilă estimează că afacerile companiei din România vor crește mai mult decât creșterea medie a pieței, care este de 25%. Potrivit calculelor Forbes România, compania așteaptă afaceri de circa 280 de milioane de lei în acest an, față de 221 de milioane de lei, cifra de afaceri din 2015.