Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Tech |
|

Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet, arată o analiză realizată de retailerul online de modă Fashion Days, alături de Ipsos, în toamna anului trecut.
Robert Berza general manager Fashion Days (1)

Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale.

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie și explorare. Aceștia din urmă sunt acei oameni deschiși către noi experiențe, primii din grup care adoptă noile trenduri.

În același timp, atunci când selectează opțiunile de achiziție, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleași: pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online.

Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și respectiv promoțiile, discounturile sau ofertele speciale. În relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului, ce reflectă aspirațiile și activitățile pe care și le dorește.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

„Suntem conștienți de barierele de consum în ceea ce privește cumpărăturile online, de aceea  am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilități și opțiuni pentru clienții noștri, care se reflectă și în noua poziționare a brandului Fashion Days. Pentru că ne dorim ca românii să își exploreze creativitatea și inspirația în modă fără să fie dezamăgiți, le oferim opțiunea deschiderii coletului la livrare, înainte de plata produselor și de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Fashion Days a încheiat la finalul lunii aprilie primul proces complet de rebranding.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii