FacebookTwitterLinkedIn

FAN Courier va investi în 2015 aproximativ 1,5 milioane de euro în dezvoltarea unui hub la Braşov, unde a cumpărat 2,7 hectare de teren. În total investiţiile firmei se vor ridica la aproximativ 8 milioane de euro şi se vor orienta către parcul auto, IT, traininguri şi dezvoltare.

Online-ul înseamnă acum 30% din businessul FAN, faţă de 3% acum doi-trei ani, la o cifră de afaceri estimată la 72 de milioane de euro pentru 2014.  Zonele în creştere sunt cele de food online şi segmentul de marfă second (comercianţi de tipul tocmai.ro). Pentru FAN Courier, segmentul business to consumer a ajuns să reprezinte 60% din business, iar business to business, 40%. O problemă ar fi, potrivit acţionarilor, faptul că în vânzările online, 90% dintre clienţii persoane fizice evită plata online şi solicită ca plata să se facă la livrare, cash.

„Suntem o ţară de consumatori, businessul creşte”, spune Felix Pătrăşcanu. „Dar, oricât de mult am investi noi, cel mai mult timp se pierde pe şosele, în lipsa autostrăzilor”.  „În curierat nu te poţi plicitisi în condiţiile în care distanţa între oraşe poate creşte deodată din cauza unei alunecări de teren”, au explicat antreprenorii.

Cel mai mare operator privat local de curierat se aşteaptă la o cifră de afaceri de 72 de milioane euro, în  creştere cu 16% faţă de anul precedent. Piaţa de curierat este estimată de fondatorii FAN la 300 de milioane de euro la sfârşitul acestui an,  cu 40- 50 milioane de euro mai mult faţă de începutul lui 2014.

FAN Courier, înfiinţată în 1998, aparţine antreprenorilor români Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu şi are 3.650 de angajaţi în acest moment.