Cautare




, Contributor

Antreprenori |
|

Fan Courier, business de aproape un sfert de miliard de lei

FAN.jpg
Fan Courier, cel mai mare jucător de pe piața locală de curierat rapid, se aproprie în acest an de un rulaj de un sfert de miliard de lei.

Astfel, compania  a înregistrat după primele zece luni ale anului afaceri de 196,8 milioane de lei (circa 44 de milioane de euro) și estimează că va încheia anul financiar  2012 cu o cifră de afaceri de 240 milioane RON (53,1 milioane euro), în creștere cu nouă procente față de anul anterior. 

Același avans este luat în considerare și pentru dezvoltarea business-ului în 2013, într-un scenariu optimist care presupune o stabilizare a monedei naționale și reducerea impactului negativ generat de creșterea costurilor de transport.

”Studiile privind comportamentul consumatorilor au relevat faptul că cel mai mare trafic se înregistrează constant în luna noiembrie a fiecărui an, când comenzile sunt în medie cu 15% față de o lună obișnuită. Decembrie, decretată luna cadourilor, este o lună de vârf însă nu depășește luna noiembrie, din cauza numărului mai mic de zile lucrătoare. În noiembrie 2012, am înregistrat aproape 1,5 milioane de expediții față de 1,2 milioane expediții, într-o lună obișnuită, cum este septembrie”, a declarat Felix Pătrășcanu,managing director al FAN Courier.  

” 2012 a fost anul în care ne-am îndreptat, cu prioritate, atenția și eforturile în două direcții: consolidarea și extinderea activităților cu valoare adăugată pentru clienți sau, altfel spus, a serviciilor de curierat care reduc timpii de așteptare și livrare a coletelor și dezvoltarea capacității de ”reacție” la explozia comerțului online. Acum, la final de an, putem spune că am luat deciziile corecte. Creșterea afacerilor este cel mai bun argument iar cifrele vorbesc de la sine”, a declarat Adrian Mihai, business development manager.

FAN Courier a extins în 2012 gama de servicii de curierat rapid Express Loco, la nivel național și a lansat serviciul Collect Point care permite expedierea unui colet, eliminând timpii de așteptare a unui curier. Investițiile efectuate în cei aproape 15 ani de la intrarea companiei în piață sunt de aproximativ 47,4 milioane de euro, nivel care, comparative, depășește cifra de afaceri pe un an de zile.

”Principala provocare a anului în curs a fost menținerea tarifelor de transport, în condițiile în care mediul economic a fost  marcat de imprevizibil ca și precedentul și singurele constant au fost deprecierea monedei naționale în raport cu moneda unică europeană și scumpirea carburanților. Față de 2011, anul acesta costul mediu per km s-a majorat cu 25%. Aceste variabile influențează puternic veniturile și este necesară o puternică stabilitate financiară pentru a nu fluctua tarifele de la o lună la alta. Ne bucurăm că am reușit să nu ne dezamăgim clienții”, a adăugat Neculai Mihai, acționar al FAN, general manager FAN Courier. 

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu. Compania deservește cei peste 15.000 de clienți, majoritatea persoane juridice cu ajutorul unei flote auto de peste 1.500 de vehicule.

FAN Courier are, conform evaluării Capital Partners o valoare de piață estimată la 77 milioane de euro, cu 37% mai mare decât în 2011.

Fondatorii companiei sunt prezenți în topul Forbes 500 Miliardari ediția 2012 cu avere estimată la 52-55 de milioane de euro, în cazul fraților Adrian și Neculai Mihai, în timp ce Felix Pătrășcanu are o avere estimată la 12-13 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii