Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Familia Voiculescu

Dan Voiculescu si nepotii.jpg
Avere: 175- 180 milioane de euro Reşedinţă: Bucureşti Domenii: media, imobiliar, energie, producţie

Businessurile deţinute de familia Voiculescu au fost afectate de criză, în ultimii doi ani, dar comparativ cu celelalte trusturi media au reuşit să se menţină la suprafaţă. Pe fondul scăderii în 2009 a bugetelor de publicitate alocate de companii în medie cu 35%, atât televiziunile cât şi companiile din presa scrisă deţinute de Camelia şi Corina Voiculescu au înregistrat afaceri cu mult mai mici. În medie, scăderea a fost însă de 22%. Posturile Antena 1 şi Antena 3 sunt singurele din piaţa autohtonă care au înregistrat profit în 2009. Antena 1, în continuare „locomotiva“ trustului media, a avut în 2009 o cifră de afaceri de 53 milioane euro, faţă de peste 68 milioane euro, în 2008.

În ceea ce priveşte profitul postului de televiziune Antena 1, acesta a fost anul trecut de doar 100.000 de euro, comparativ cu şase milioane euro în 2008.

Şi businessul Antena 3 s-a diminuat, de la un rulaj de 19 milioane euro, în 2008, la puţin peste 13 milioane euro, anul trecut. Însă drepturile de transmisie ale Ligii l, printre altele, au contribuit la creşterea cotei de piaţă în 2009. Potrivit oficialilor trustului media, sezonul de toamnă 2010 va fi însă unul dintre cele mai puternice, de la Antena 1, amintind în acest context două proiecte de anvergură, printre care „Marele Câştigător“ şi „Narcisa Sălbatică“.

În privinţa posturilor tv de nişă deţinute de familia Voiculescu, oficialii susţin că toate sunt profitabile. GSP TV, spre exemplu, post deschis în august 2008 şi deţinut prin societatea Camina Trust SRL de Camelia (46%) şi Corina Voiculescu (46%) şi Grivco (8%), a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro, iar profitul a depăşit 10%, ajungând la 74.000 de euro. În 2009, managementul trustului de media a recurs la scăderea costurilor, renunţând astfel, într-un an, începând din decembrie 2008 şi până în aceeaşi lună a anului următor, la 138 de angajaţi.

Prima măsură de contracarare a crizei a constat, spun oficialii trustului media, în convingerea clienţilor de calitatea produselor. În acelaşi timp au fost luate însă şi alte măsuri de reducere a costurilor, printre care renegoci­erea preţurilor cu toţi furnizorii sau diminuarea unor servicii sau produse, instrumente folosite în perioadă de recesiune de majoritatea companiilor. S-a apelat astfel şi la reorganizarea şi restructurarea unor companii, în urma cărora s-au redus cheltuielile salariale.

Potrivit proiectelor Fundaţiei „Mereu Aproa­pe“ derulate în 2010, campania „Apa trece, România rămâne“ pare să fi avut un impact semnificativ. Astfel, începând din 28 iunie, jurnaliştii de la Observator şi Antena 3 au reuşit să colecteze pentru sinistraţii din Dorohoi (localitate puternic lovită de viiturile din aces an) aproximativ 850.000 de euro. A doua etapă a proiectului a început deja. La Mogoşeşti Siret se ridică în prezent primele opt case. Urmează Dorohoiul, cu 50 de case.

Dintre campaniile derulate în acest an, mai merită amintite „Femeia conduce“ şi „2%“. Fundaţia „Mereu Aproape“ a derulat astfel recent, în parteneriat cu BRD şi Financiarul, o campanie menită să promoveze femeile manager. Aceasta va avea caracter permanent, iar scopul final este înfiinţarea unui „Club al Femeilor de Afaceri“. În 2009, Fundaţia „Mereu Aproape“ a derulat trei campanii sociale, respectiv cantina socială deschisă în colaborare cu Parohia Sf. Iosif, Teledonul de Paşte şi Gala oameni pentru oameni.

Valoarea estimată a tuturor bunurilor imobiliare care ţin de businessurile grupului familiei Voiculescu se ridică la aproximativ 130 de milioane de euro. Ponderea cea mai mare o reprezintă terenurile, care însumează o suprafaţă de 180.000 de metri pătraţi şi sunt localizate în Bucureşti, Ploieşti, Argeş şi Predeal. Suprafaţa totală a clădirilor de birouri deţinute de familia Voiculeascu însumează aproximativ 9.000 de metri pătraţi.

În afara investiţiilor din media şi imobiliare, familia Voiculescu deţine şi Grivco – Grupul Industrial Voiculescu&Co. Comerţul exterior cu produse chimice şi comerţul cu ridicata al produselor farmaceutice au reprezentat, în 2009, cele mai profitabile afaceri derulate prin Grivco.

Per total, însă, întreg grupul a înregistrat în 2009 afaceri de aproape trei ori mai mici comparativ cu 2008, de respectiv 30 milioane euro şi un profit de 1,4 milioane euro (faţă de un profit net de aproximativ nouă milioane euro în 2008). Senator şi preşedinte fondator al Partidului Conservator (fostul Partid Umanist Român), Dan Voiculescu a lucrat înainte de 1989 în domeniul comerţului exterior, conducând în anii ‘80 firma Crescent.

După 1990 a înfiinţat Holdingul Grup Industrial Voiculescu&Co., cea mai cunoscută companie a grupului de firme fiind Trustul Intact, care deţine, printre altele, posturile TV Antena 1 şi Antena3. Acesta a fost cedat fi­icei sale, Camelia Voiculescu, în urma intenţiei lui Dan Voiculescu, din iunie 2006, de a ocupa funcţia de vice-premier în guvernul Tăriceanu, din partea Partidului Conservator, post din care demisionase George Copos. În afară de investiţiile media, Dan Voiculescu a mai fost patronul şi altor afaceri, importante şi de notorietate fiind cele din domeniul energetic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii