Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Familia Rapotan

Avere: 78-80 milioane de euro Reşedinţă: Galaţi Domeniu: Distribuţie materiale de construcţii

Cezar Rapotan, proprietar, alături de soţia sa, al companiei Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de construcţii de pe piaţa locală, se arată optimist cu privire la rezultatele financiare pentru 2010. Se bazează pe evoluţia din primele şase luni, când cifra de afaceri s-a menţinut la nivelul de anul trecut, pe o piaţă în scădere cu 20%. În 2009, în schimb, reducerea a fost de 25%, businessul total al Arabesque (incluzând şi vânzările la extern) ridicându-se la circa 380 milioane de euro. De altfel, criza şi-a spus cuvântul asupra vânzărilor, segmentul construcţiilor numărându-se printre cele mai afectate.

Aşa că nu este de mirare de ce Rapotan a amânat, conştient de trendul descendent al pieţei, deschiderea mai multor magazine. A lăsat pentru 2011 inaugurarea a două noi unităţi, investiţii care ar fi urmat să se ridice la circa 11 milioane de euro. Anul trecut, de exemplu, a inaugurat trei centre, care au urcat numărul magazinelor la 18. Nu doar la intern a fost stopat procesul de extindere, ci şi pe pieţele externe, unde firma era prezentă (Bulgaria, Serbia, Ucraina şi Moldova). Există şi excepţii. În 2010 a fost deschis un magazin Mr. Bricolage la Iaşi, pentru care au fost alocate circa șapte milioane de euro. Rapotan este acţionar majoritar al Brico Expert, firma care operează în franciză reţeaua Mr. Bricolage în România. Şi în acest caz a fost vorba de o întârziere de un an, justificată de altfel de scăderea de 20% înregistrată de piaţa de bricolaj. Firma a raportat în 2009 afaceri de aproape 16,5 mil. euro, faţă de 20,9 mil.euro în anul anterior.

Conştient fiind de efectele negative ale crizei economice, Rapotan a luat primele măsuri de restructurare a businessului chiar de la sfârşitul lui 2008. A micşorat numărul angajaţilor cu 12%, până la 3.300 de persoane, dar şi flota de transport cu 20%. Pe lângă reducerea vânzărilor, anul 2009 a adus şi renunţarea la distribuţia produselor Unilever, ceea ce s-ar putea să se vadă serios în afacerile familei Rapotan.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii