Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Industrie |
|

Familia Potop – 500 Miliardari Ediţia 2011

Aurel_si_Marinica_Potop.jpg
Nume: Familia Potop Avere: 8-9 milioane de euro Resedinta: Vâlcea Domeniu/Companie: Producție de vopsele, imobiliare

Fraţii Marinică şi Aurel Potop, proprietarii producătorului de vopsea Sarcom din Râmnicu Vâlcea, se află de 15 ani pe o piaţă care, în perioada de criză, a trecut prin turbulenţe serioase. Asta pentru că este un domeniu strâns legat de imobiliare şi construcţii. În 2009, primul an al crizei, scăderea a fost de 25%. Cei mai expuşi jucători, dacă ne referim strict la lacuri şi vopsele decorative, au fost cei care lucrau cu clienţi companii. Pe zona de retail lucrurile au mers ceva mai bine. Este şi cazul Sarcom, companie ale cărei vânzări merg în proporţie de 85% către retail. Cele două branduri ale producătorului vâlcean, Sticky şi Coral, se distribuie prin reţele de supermarketuri, precum Auchan, Ambient, Sellgros sau Dedeman. Exprimate în valuta europeană, veniturile Sarcom au avut o scădere uşoară, de circa 5%, până la 6,9 milioane de euro.

Înainte de recesiune, lucrurile stăteau exact pe dos: creşteri spectaculoase de la an la an şi un interes crescut al investitorilor financiari. Doi dintre concurenţii Sarcom au fost preluaţi de două fonduri de investiţii importante. Este vorba de Fabryo (deţinut de Oresa Ventures) şi Dufa (preluată de Advent International). În anii de boom, inclusiv cei doi fraţi Potop spuneau că au primit oferte de preluare de peste 20 de milioane de euro.Anul trecut, pe piaţa vopselelor a apărut o rază de soare, însă nu pentru producătorii care se adresează pieţei construcţiilor. Aceasta a continuat să aibă o mică scădere, până la 160 de milioane de euro. A crescut însă piaţa vopselurilor industriale, datorită unor domenii care au performat bine – de exemplu, producătorii auto. În total, piaţa vopselurilor se ridică la 300 de milioane de euro. Pe zona sa, compania fraţilor Potop se află în top cinci din punct de vedere al vânzărilor.

La începutul anilor ’90, cei doi au făcut afaceri cu lacuri de mobilă, pe vopsea axându-se din 1997. Ca formaţie, Marinică Potop este economist, iar Aurel – inginer agronom.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii