Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Familia Iordache

Stefan Iordache.jpg
Avere: 16-17 milioane de euro Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Publicitate

Când spui publicitate românească, inevitabil te gândeşti şi la ei. Ioana şi Ştefan Iordache, creatorii grupului Leo Burnett&Target, fac parte din lumea advertiserilor de 16 ani. De la mica firmă de apartament care vindea spaţii de publicitate în ziare – Target Advertising – cei doi fraţi, unul inginer şi altul designer, au ajuns în 2009 să facă parte din selectul cerc al proprietarilor de companii cu afaceri în creştere.

Anul trecut, grupul de firme Leo Burnett a înregistrat afaceri în creştere cu 14% (în lei) comparativ cu 2008, pe o piaţă în scădere cu 35%. Una dintre cele mai importante firme de publicitate din România a avut în 2009 o cifră de afaceri de 62 milioane de euro. Cea mai importantă firmă din grup din punct de vedere al veniturilor realizate a fost Starcom MediaVest Group, care a terminat anul cu afaceri de 40 milioane de euro, în scădere cu aproximativ un milion de euro faţă de 2008.

Astfel, după un an împotriva curentului (în 2009, majoritatea businessurilor, nu doar cele din publicitate, au scăzut dramatic), fraţii Iordache au început 2010 în forţă, printr-o tranzacţie cel puţin surprinzătoare. Din ianuarie, grupul de servicii integrate de comunicare Leo Burnett are în portofoliul o agenţie de publicitate interactivă. Digital Star (fosta Emblem) se alătură astfel unui business mai vechi al fraţilor Iordache din industria digitală, agenţia de marketing interactiv iLeo (din acţionariatul căreia fac parte Mugur Pătrașcu (45%), Ștefan Iordache (38%), Carmen Chipuc (6%), Bogdan Naumovici (6%) și Cosmin Năstasă (5%)

Firma Emblem a fost fondată cu nouă ani în urmă de Laurenţiu Dumitrescu, partenerul de baschet al lui Bogdan Naumovici, creatorul numărul unu al grupului Leo Burnett şi unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi publicitari din ţară. Laurenţiu Dumitrescu nu a ieşit din businessul care anul trecut i-a adus venituri de 250.000 de euro, el rămânând partener în cadrul noii agenţii cu 50%. Restul acțiunilor sunt deţinute de Bogdan Naumovici și Carmen Chipuc (partenera fraţilor Iordache în Starcom Mediavest).

Ştefan Iordache este cunoscut în lumea publicitarilor pentru teoria sa potrivit căreia afacerile trebuie să se împartă în firme mici şi multe, el nefiind adeptul companiilor-mamut pe care este mai dificil să le controlezi şi să le organizezi eficient.

Anul trecut, Leo Burnett&Target a fost singura agenţie românească premiată la festivalul de publicitate de la Cannes, iar The Practice a obţinut titlul de „Agenţia de PR a anului 2009“ în cadrul galei locale PR Awards. Grupul Leo Burnett a primit anul trecut 20 de premii de creaţie şi eficienţă pe plan local şi internaţional. În 2010, Leo Burnett şi iLeo şi-au adjudecat primul premiu la EFFIE cu o campanie în mediul online, în timp ce agenţia de PR a grupului a obţinut singurul premiu acordat anul acesta unei firme româneşti la festivalul Cannes Lions. The Practice a câştigat Leul de Argint pentru lansarea mărcii de pufuleţi Gusto, al treilea „Leu“ din palmaresul grupului Leo Burnett&Target.

În 2009, grupul deţinut de fraţii Iordache avea 64 de clienţi şi 151 de branduri. Anul trecut, în portofoliul Leo Burnett&Target s-au alăturat clienţi precum GE Money (media), Gusto (PR), Fiat (creaţie), Bergenbier S.A. (full service) şi Roşia Montana (full service).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii