Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Familia Iordache – 500 Miliardari Ediția 2011

Nume: Familia Iordache Avere: 14-15 milioane de euro Varsta: Resedinta: București Domeniu/Companie: Publicitate  

Într-o piaţă lovită de recesiune, Ştefan Iordache are prilejul să răspundă la întrebarea: pentru ce este plătit un om de publicitate, pentru execuţii sau pentru ideile sale care generează vânzări clienţilor? Omul de afaceri Ştefan Iordache, Chief Operations Officer la Leo Burnett România, recunoaşte că, din 2009, de când criza a lovit piaţa autohtonă de publicitate, nu şi-a mai cumpărat vreun tablou. A luat această decizie fără prea multe frământări. Nu pentru că n-ar fi avut bani să investească în pasiunea sa, ci pentru că sunt vremuri de „strâns cureaua“. El are destule argumente să admită că nu este o situaţie confortabilă pentru grupul de comunicare pe care-l conduce împreună cu sora lui, Ioana Iordache.

În 2010, Leo Burnett România a înregistrat o cifră de afaceri de 56,4 milioane de euro, cu 6 milioane de euro mai puţin decât în 2009. Grupul are şapte firme: Leo Burnett (strategie şi creaţie), Starcom MediaVest Group (media), 23 Communications Ideas (strategie şi creaţie), The Practice (PR), iLeo, Digital Star şi The Geeks (toate trei firme de comunicare digitală). Profitul net al grupului la sfârşitul lui 2010 a fost de 1,8 milioane de euro. O scădere de 16% faţă de anul precedent. „Suntem la nivelul anului 2008, atât ca cifră de afaceri, cât şi ca profit“, precizează Iordache.Agenţia de publicitate Leo Burnett & Target, „inima“ grupului, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 13,8 milioane de euro, cu 15% mai mică decât cea din 2008, anul de vârf al investiţiilor publicitare în România.

La rândul său, cifra de afaceri a agenţiei Starcom Media, motorul financiar al grupului, a fost de 33,8 milioane de euro, cu 16% mai mică decât cea din 2009. În condiţiile scăderii accentuate a pieţei, marjele de profit au scăzut.În 2010, Starcom Media a suferit două pierderi importante în portofoliul de clienţi: Adevărul Holding şi Bergenbier SA (aliniere regională).

Ca orice publicitar, Ştefan Iordache vede partea plină a paharului. A găsit alte forme de colaborare cu Adevărul Holding (prin firma The Geeks). În schimb, agenţia de publicitate Leo Burnett & Target se poate lăuda că n-a pierdut niciun client în cei trei ani de criză. Grupul a început colaboarea cu H&M, Billa, Ciuc, MKB Romexterra, Piraeus Broker, Chimsport, Cord Blood Center, Smartree, Starbucks şi Tech Team Global. Anul trecut, holdingul a lucrat pentru peste 100 de clienţi.

Într-o piaţă în care clienţii publicitari au devenit precauţi (ca să nu spunem fricoşi) şi foarte zgârciţi cu alocarea de bugete pentru promovare, obsesia lui Ştefan Iordache este: pentru ce muncim noi, publicitarii? Serviciile agenţiilor au fost demonetizate, acestea fiind plătite de clienţi pentru cât mai multe execuţii în aceeaşi unitate de timp, iar creativitatea a trecut pe plan secund. Toată lumea aleargă după preţuri mici şi nimeni nu mai stă pe „prispă“ să gândească idei. În fond, pentru ce este plătită munca unei agenţii: pentru execuţiile şi proiectele realizate la comanda clienţilor sau pentru ideile furnizate, care au generat vânzări? Ştefan Iordache este adeptul celei de-a doua variante, dar recunoaşte că sunt puţini clienţi care răsplătesc ideile.În 2010, grupul Leo Burnett România a avut 160 de angajaţi (la nivelul anului 2008). În prezent, sunt 170 de oameni, dintre care 50 sunt implicaţi în businessul digital.

Alocarea de resurse umane importante în domeniul online ține de o nouă strategie a managementului și de direcția actuală a pieței de comunicare. Deși are un număr mai mare de angajați decât în urmă cu trei ani, Leo Burnett își concentrează resursele în comunicarea digitală. De altfel, cele mai mari investiţii ale grupului condus de Ştefan şi Ioana Iordache au fost în digital, prin lansarea în 2010 a agenţiilor Digital Star şi The Geeks (care s-au adăugat firmei iLeo). De ce trei agenţii digitale în loc de una singură, mai mare? „Nu cred în agenţiile mari. Nu ai cum să-ţi distribui atenţia la mai mulţi clienţi. Ideile vin de la oameni şi nu de la o comunitate“, conchide Ștefan Iordache.

Vezi care era averea familiei Iordache în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii