Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Familia Bazac

_MG_4544_SF_(2)_fmt.jpg
Avere: 15-16 milioane de euro Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Auto

Pasionaţi de Formula 1 şi susţinători înfocaţi ai „căluţului cabrat“, soţii Bazac, Ion şi Camelia, au pus pe picioare strategia unui business de viitor chiar după o vizită la Maranello, cartierul general al Ferrari. Fostul ministru al sănătăţii în Guvernul Boc I, din partea PSD, spune că totul a început înainte de anul 2000, fiind plăcut impresionaţi de ceea ce înseamnă echipa Ferrari şi brandul în sine. „Camelia a mai condus un business Maseratti în România şi am fost siguri că experienţa ei în domeniu dar şi competenţa mea managerială pot fi două ingrediente de succes.

Astfel am pus pe picioare un plan de afaceri pentru intrarea Ferrari pe piaţa românească“, povesteşte businessmanul. Fără doar şi poate, Bazac recunoaşte că a fost destul de greu să convingă echipa Ferrari că România este o piaţă de desfacere bună. Italienii au cântărit oferta familiei Bazac, au mai tăiat între timp din elanul afaceriştilor români, dar în 2005 au decis să bată palma. Cu toate acestea, semnarea contractelor şi punerea în aplicare a businessplanului Forza Rossa au durat aproape doi ani de zile. „Primul centru Ferrari l-am deschis în luna mai a anului 2008. Am adus pe piaţă modele de ultimă generaţie, care au fost cumpărate imediat“, spune Camelia Bazac. Susţine că în România, clientul Ferrari este reprezentat de o categorie aparte de oameni, dar care sunt pasionaţi de sport viteză şi performanţă. Şi cum românii sunt recunoscuţi ca vitezomani, în 2009, compania familiei Bazac a livrat 25 de maşini, iar pentru anul în curs numărul poate creşte simţitor, totul în funcţie de ce decid cei din cartierul general al Ferrari. „Avem mult mai multe cereri decât am putea onora. Ne-am propus să livrăm 26 de maşini anul acesta, dar sperăm să obţinem mai multe de la Ferrari“, adaugă afaceriştii români.

Potrivit lor, cea mai scumpă maşină vândută de Forza Rossa a fost un Ferrari Scaglieti personalizat, laun preţ care sare de 320.000 de euro.

Ion Bazac susţine că investiţiile sunt impresionante, dar nu se vor opri aici. Iniţial, Forza Rossa a alocat circa şase milioane de euro pentru primul showroom al mărcii, iar ulterior, în luna decembrie a anului trecut, a adăugat încă 4,2 milioane de euro pentru Ferrari Store Bucureşti, cel mai mare magazin de acest gen din Europa de Sud-Est. Compania condusă de familia Bazac a mai deschis în 2010 un astfel de magazin şi în Monte Carlo, în urma unei investiţii de 3,5 milioane de euro. Acesta va fi urmat de un al doilea, pe piaţa franceză, locul nefiind încă cunoscut. „Vrem să ne consolidăm poziţia la nivel regional. Suntem abilitaţi să vindem maşini Ferrari în Moldova şi Bulgaria, dar vrem, totodată, să dezvoltăm brandul şi în alte zone“, spune Bazac, care susţine că magazinul din Monaco este singurul Ferrari Store din Principat.

Anul trecut, Forza Rossa a înregistrat afaceri de 6,5 milioane de euro şi un profit de circa 0,4 milioane de euro, iar pentru 2010 are ca ţintă un business de zece milioane de euro.

Cum timpul liber este tot mai puţin, după cum recunosc, cei doi soţi Bazac au ales să îmbine călătoriile de business cu momentele de relaxare. „Ne petrecem foarte mult timp în Italia şi în Franţa şi am adoptat bucătăriile de acolo. Ne place mâncarea italienească în special şi cred că este un stil de viaţă sănătos“, spune fostul ministru al sănătăţii.

De profesie medic, Bazac recunoaşte că nu trece o zi fără să răsfoiască o carte şi fără să facă sport. Alege să joace tenis săptămânal, iar în concediu merge la schi, în timp ce soţia alege înotul şi beletristica. Cei doi nu ocolesc plajele însorite din Caraibe, dar nici zăpada din Alpi. Ion Bazac conduce un Ferrari Superamerica, în timp ce soţia lui, Camelia, a ales un model Ferrari California. În viaţa de zi cu zi sunt „addicted“ Ferrari, de la telefon Motorola realizat special pentru „căluţul cabrat“, până la echipamentul sport Ferrari.

„Încercăm să ne ataşăm cât mai mult de acest brand. Tot ce avem este marca Ferrari. De la apă de birou la genţi etc.“, spun soţii Bazac. Camelia Bazac nu ocoleşte însă designeri celebri, precum Gucci şi Dior, iar Ion Bazac este pasionat de ceasurile Audemar Piquet şi Patek Philipe. Ambii recunosc că nevoia de schimbare face parte din dorinţa de progres, iar dacă ar avea de ales ar schimba stilul de viaţă actual cu unul mai puţin alert.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii