Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Summer Plans 2021 |
|

Fady Chreih (Regina Maria): „În ultimii 10 ani, Regina Maria a investit peste 130 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Fady Chreih_Regina Maria[712]

Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Forbes: Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” după un an de pandemie?

Fady Chreih: Independent de pandemie, sănătatea nu poate fi pusă pe pauză. Lucrăm într-un domeniu extrem de dinamic, dar și de sensibil, care nu își poate lua vacanță. Serviciile medicale Regina Maria sunt disponibile în permanență, offline și online, pentru a le oferi pacienților serviciile de care au nevoie, așa cum s-a întâmplat și în perioada stării de urgență din primăvara anului trecut.

 

Forbes: Unele dintre cele mai des întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul ultimului an și jumătate au vizat absența certitudinilor și lipsa de predictibilitate. Au apărut certitudini în vara 2021 pentru afacerea pe care o conduceți? Au apărut elemente de predictibilitate?

Fady Chreih: Pentru fiecare dintre noi, organizații sau indivizi, pandemia a adus cu ea incertitudine, anxietate și schimbarea realității așa cum o știam. Însă cred că putem lua și foarte multe lucruri pozitive din această perioadă: o mai bună agilitate organizațională, viteză de adaptare, solidaritate – între oameni, între companii, între sistemul public și cel privat. Pandemia a comprimat și concentrat energiile și reacțiile tuturor – instituții, companii, indivizi, transformându-le în acțiuni concrete pentru protejarea celor mai vulnerabili și pentru diminuarea efectelor pandemiei.

Am fost parte din soluție încă de la începutul pandemiei, fiind primul furnizor privat care a implicat mai multe laboratoare proprii în testarea PCR, susținând eforturile autorităților. Am crescut constant capacitatea de testare PCR pentru diagnosticarea COVID-19, iar la începutul acestui an ne-am alăturat campaniei naționale de vaccinare atât prin centrele proprii, cât și prin unitățile deschise la sediile companiilor noastre partenere. Pe scurt, ultimul an ne-a arătat că responsabilitatea și solidaritatea sunt motoare concrete care pot fi puse în slujba întregii comunități.

Independent de situația pandemică, vom continua să dezvoltăm infrastructură și servicii medicale noi, să extindem rețeaua de clinici și serviciile de spital, să creștem nivelul de conștientizare cu privire la importanța prevenției și să investim tot mai mult în tool-urile digitale. Ne bucurăm că telemedicina a început să fie privită ca o prioritate și în România; este un domeniu strategic și pentru noi. Atât medicii, cât și pacienții sunt foarte deschiși către serviciile medicale online, iar Clinica Virtuală, lansată anul trecut în plină stare de urgență, prin cele peste 350.000 de programări înregistrate până acum, demonstrează că digitalizarea serviciilor de sănătate va rămâne o tendință marcantă pentru sistemul medical.

În plus, nevoia de servicii medicale de calitate va continua să crească, iar dacă ne raportăm la această perioadă vorbim de câteva particularități. În primul rând, estimăm o creștere a pacienților români, care se întorc acasă la cei dragi din țările unde lucrează și au nevoie de investigațiile medicale anuale. Pentru aceștia am lansat recent abonamentul DOR, primul produs de acest fel dedicat comunității de români din afara țării, care oferă acces la servicii medicale de calitate, la medicii “de acasă”. Abonamentele DOR includ consultații și controale online, în Clinica Virtuală, dar și reduceri la investigații pentru când revin în țară, în locațiile REGINA MARIA.

Deși pare că momentul acut al pandemiei a trecut, COVID-19 a lăsat în urmă o serie de efecte asupra sănătății multor români. De aceea, am dezvoltat pachete medicale dedicate evaluării și monitorizării post-COVID.

Pe termen lung, continuăm să creștem nivelul de conștientizare cu privire la importanța prevenției, prin abonamentele medicale. Se împlinesc 25 de ani de când am lansat acest produs în România, care a susținut sănătatea organizațiilor, dar mai ales prevenția în rândul angajaților: un abonat ajunge la medic pentru controale de prevenție de 2,5 ori mai des decât un pacient fără abonament.

 

Forbes: Ce anume vă îngrijorează în această vară, în domeniul/sectorul în care activați?

Fady Chreih: Ne preocupă evoluția situației pandemice și impactul noilor tulpini COVID, dar cred că suntem mai pregătiți ca acum un an. Rezultatele studiilor arată că vaccinurile funcționează, important este să continuăm și să intensificăm campania de imunizare.

Planurile și inițiativele Regina Maria merg însă dincolo de această vară. Ne preocupă în continuare accesul în siguranță al pacienților la servicii medicale, însă ne uităm cu atenție la câteva puncte nevralgice pe termen lung.

Poate unul dintre cele mai importante constă în sub-diagnosticarea sau diagnosticarea în stadii avansate a cazurilor cu patologii complexe cardiologice sau oncologice – parțial cauzate de pandemie. De aceea, continuăm să extindem capacitatea centrelor noastre medicale și să creștem în permanență complexitatea serviciilor pe care le oferim pacienților. De exemplu, recent ne-am întărit specialitatea de cardiologie intervențională și radiologie intervențională, prin achiziția celui mai modern angiograf din România, în valoare de aproape 1 milion de euro, disponibil în Ponderas Academic Hospital.

O altă preocupare constă în creșterea nivelului de educație medicală de prevenție. România mai are mulți pași de făcut în această direcție, pentru a schimba paradigma actuală în „previn, înainte să tratez”. Tocmai de aceea, abonamentele medicale sunt instrumente concrete de educație pentru pacienți, prin acces la servicii de sănătate de calitate – consultații, analize și investigații care îți spun la timp dacă ai o problemă medicală.

 

Forbes: Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2022?

Fady Chreih: Business-ul Regina Maria este în continuă creștere. Cu o cifră de afaceri de 237 mil. euro în 2020 și 13 acreditări internaționale – o performanță unică în această regiune a Europei, suntem liderul pieţei de servicii medicale din România, atât ca valoare, cât, cel mai important, din punct de vedere al calității. Aceste reușite sunt rezultatul echipei puternice și dedicate – avem peste 7.000 de angajați și colaboratori, dar și al investițiilor strategice din ultimii ani.

Investim constant peste 20 milioane euro în fiecare an pentru a crea nu doar infrastructură și acces, ci mai ales pentru a crește pacienți „educați” din punct de vedere medical, pacienți care să își cunoască drepturile și obligațiile în raport cu sănătatea lor.

În total, în ultimii 10 ani, Regina Maria a investit peste 130 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale. Avem peste 4,5 milioane de pacienți și o prezență puternică în mai mult de jumătate din județele țării.

Vom continua să investim în extindere rapidă a rețelei, consolidarea infrastructurii și performanței serviciilor medicale în spitalele noastre și în inovații digitale, pentru a crește accesul românilor din țară și din străinătate la medicină de calitate.

(13 iulie 2021)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii