Din punct de vedere operațional toți angajații rețelei private de sănătate sunt prezenți pentru că nu se poate altfel, declară Fady Chreih, CEO Regina Maria. Acesta punctează că, în ceea ce privește posturile care ar putea să muncească de acasă, peste 60% dintre angajați sunt prezenți la birou.
„Avem flexibilitate pe diferite departamente ca în relația cu managerul să discute, dând libertate totală în momentul de față managerilor din cadrul Regina Maria să organizeze echipele. Ce observ este că din ce în ce mai multă lume dorește să revină și productivitatea este mult mai mare pentru ei la birou. În principiu noi suntem pentru revenirea la birou”, a declarat Fady Chreih.
Acesta a vorbit despre lansarea clinici virtuale Regina Maria, atunci când s-a observat nevoia românilor din străinătate pentru servicii medicale de calitate, la prețuri mult mai mici decât în occident. Din acest motiv rețeaua privată de sănătate a și lansat o ofensivă internațională în această privință.
„Ideea ne-a venit anul trecut. Cu lansarea clinicii virtuale am observat, fără să ne dăm neapărat seama și fără să țintim acest lucru, că avem mii de români din străinătate care ne accesează serviciile medicale. În acest sens am lansat un abonament intitulat „Dor” și ca să marcăm primul abonament medical dedicat românilor din străinătate, colegii de la marketing au luat spațiu publicitar nu numai în New York, dar și la Londra, Madrid și cred că și la Paris în curând.”
În privința așteptărilor, Fady Chreih spune că acest abonament este mai degrabă un produs de învățare, dar speră că minim 10.000 de români din străinătate vor apela la el.
„Din acest produs nu ne-am propus să facem foarte mulți bani ci ne-am propus să înțelegem diaspora noastră. Este mai degrabă un produs de învățare prin care vrem să vedem dacă este făcut corect, dacă are tracțiune. Sperăm însă ca cel puțin 10.000 de români din afara țării sa-l cumpere.”
Divizia de abonamente a rețelei Regina Maria este extrem de importantă, spune acesta, punctând că infrastructura medicală a principalilor furnizori de servicii medicale din România s-a construit pe baza abonamentelor.
„Consider că este produsul care a democratizat serviciile medicale de calitate din România și continuă care democratizează serviciile. Multinaționalele au început să ofere abonamente medicale și au continuat companiile mari românești și acum vorbim deja de sectorul IMM-urilor care oferă acest beneficiu angajaților lor. Acest lucru ajută la o mai bună educație din punct de vedere al sănătății, pentru că sunt companii care încurajează abonamentele și în cazul membrilor de familie, nu numai pentru angajați. Se creează astfel o cultură a prezenței care este extrem de precară în România.”
Cei 1,62 de milioane de români care au abonamente medicale generează un impact fantastic în economie: 1 euro în cadrul abonamentului generează 3 euro în economie. Acești 3 euro înseamnă creare de locuri de muncă, infrastructură și logistică medicală, explică Fady Chreih.
„Am avut o creștere în 2020 cu 30% față de 2019 în ceea ce privește veniturile generate de zona de abonamente medicale. A fost un an în care angajatorii și-au repoziționat interesul pentru sănătatea angajaților.”
CEO-ul Regina Maria mai spune că tot ceea ce se generează din aceste abonamente se investește în crearea de infrastructură medicală, dar suntem departe de alte țări din vest în ceea ce privește acest din urmă aspect.
„Suntem pe un trend ascendent de investiții în continuare. Am investit peste 20 de milioane de euro anul trecut în crearea de infrastructură medicală în România, iar anul acesta avem un buget similar. Vrem să atingem cât mai multe familii și comunități din țară, astfel încât acestea să aibă acces la un sistem de sănătate de calitate, adaptat la secolul XXI. Ambiția mea este să le arăt românilor cum arată o sănătate corectă în acest secol XXI, cum arată calitatea serviciilor, siguranța actului medical, tehnologiile și nu mă refer numai la pacienți ci și la medici și asistenți medicali pe care-i convingem să rămână în țară.”
Fady Chreih este optimist în ceea ce privește perioada următoare, din punct de vedere al evoluției pandemiei. Acesta crede foarte mult în campania de vaccinare și încurajează pe toată lumea să se vaccineze.
„Suntem o companie pro vaccinare în general. Cred că deja vedem în zona urbană că ajungem la niște cifre de vaccinare, nu extraordinare și la fel de mari ca în alte țări, dar care stabilizează forța de muncă din România și care nu vor pune în toamnă o presiune fantastică pe sistemul de sănătate din România. Sperăm să convingem tinerii să se vaccineze în această perioadă pentru că va începe școala și vedem deja tendințe la nivel mondial că în cazul unui val patru, școala nu va fi întreruptă.”