FacebookTwitterLinkedIn

Rețeaua socială Facebook este vizată de o anchetă demarată vineri de Comisia Europeană și Autoritatea pentru concurență din Marea Britanie (CMA). Ancheta celor două instituții trebuie să determine dacă Facebook a încălcat regulile privind concurența prin utilizarea datelor de la companiile care își fac reclamă pe această rețea socială.

Ancheta, deși este prima demarată de comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager, împotriva celei mai mari rețele sociale din lume, este o continuare a luptei executivului comunitar cu marii giganți americani din domeniul tehnologiei. Până acum, comisarul european pentru Concurență a aplicat amenzi în valoare de 8,25 miliarde de euro grupului Google și anchetează în prezent companiile Amazon și Apple, după cum transmite Reuters.

Ancheta are ca principală țintă cantitățile mari de date pe care Facebook le colectează de la cele aproape șapte milioane de companii care își fac publicitate pe rețeaua socială.

De asemenea, Autoritatea pentru concurență din Marea Britanie (CMA) a anunțat că a demarat propria sa anchetă pentru a stabili dacă Facebook abuzează de poziția sa dominantă în social media sau publicitatea digitală prin colectarea și utilizarea de date.

În acest context, Facebook a informat că va coopera în totalitate cu executivul comunitar și Autoritatea pentru concurență din Marea Britanie pentru a demonstra că aceste anchete sunt lipsite de fundament.