Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

Facebook versus Instagram Ads: Ce să alegi în 2021

Felul în care îți promovezi afacerea este esențial în prezent, mai ales că gusturile utilizatorilor au devenit mai rafinate și mai ales în contextul în care răbdarea acestora și timpul au devenit criterii definitorii de selecție a informațiilor. 

 

Și totuși, dacă ar fi să facem o comparație, care este cel mai bun canal de promovare a anunțurilor, indiferent de tipul acestora, Facebook sau Instagram Ads? Discutăm așadar comparativ despre aceste două canale, analizând separat fiecare aspect principal al promovării. 

 

Setarea audienței și definirea publicului țintă 

Setarea obiectivului și alocarea bugetului sunt etape independente de canalele de promovare sau mai bine zis acestea sunt aspecte individuale ce țin strict de tine. Pe de altă parte însă, setarea audienței este primul pas (și de altfel și cel mai important) pe care îl poți face pentru a defini o campanie de promovare. 

 

Facebook Ads rămâne și în 2021 una dintre cele mai eficiente metode de promovare, iar la nivelul setării audienței rămâne și canalul cel mai permisiv. Facebook Ads îți pune la dispoziție un sistem complet de stabilire a audienței și targetare, cu detalii importante care te pot ajuta să ajungi într-un mod eficient la potențialii clienți. 

 

Practic Facebook Ads acoperă cea mai mare parte din datele demografice, drept pentru care este aproape imposibil ca o afacere să nu găsească un cadru perfect de setare a acestor  caracteristici. 

 

Instagram Ads este asemănător Facebook Ads, însă probabil cea mai bună caracteristică a sa este tocmai faptul că se adresează în continuare tineretului. Chiar dacă în ultimii ani Instagram a început să fie utilizat din ce în ce mai mult și de alte categorii de vârstă, în continuare accentul se pune pe tineret. 

 

Din acest motiv, unele dintre cele mai bune campanii de promovare au un ecou puternic pe Instagram, deoarece, în funcție de nișă, ele găsesc cadrul perfect pentru a oferi informația într-un mod cât mai eficient. Așadar, Facebook Ads pare că stă mai bine la capitolul selectării audienței la modul general, în vreme ce dacă ai o afacere modernă, adresată tinerilor, Instagram Ads pare să fie canalul perfect.

 

Engagement și reach

Felul în care sunt afișate postările este similar, atât pe Facebook, cât și pe Instagram, însă există diferențe care te pot determina să alegi un anumit canal de promovare sau un altul. Studiile arată că la nivel de postări pe Instagram, folosind Instagram Ads există un engagement cu mult mai mare decât în cazul facebook Ads. 

 

Acest lucru se datorează din nou datelor demografice, deoarece tinerii au tendința să reacționeze mai ușor la postările de pe Instagram, față de variantele de pe Facebook. 

 

În plus, felul în care sunt afișate postările pe Instagram, bazat aproape exclusiv pe video sau foto, acoperă de fapt caracteristica selectivă a utilizatorilor, care nu au timpul necesar pentru a se angaja în citirea unor texte lungi. 

 

Structurarea reclamelor pe Instagram este mai apropiată de modelul nativ al postărilor, iar acest lucru face ca promovarea să fie mai ușor digerabilă, spre deosebire de Facebook, unde acest detaliu nu trece neobservat. 

 

La nivel de reach ne interesează aspectul setării corecte a audienței, însă o caracteristică aparte aici ne arată că postările pe Instagram au tendința să obțină un reach organic bun, însă că la nivel de promovare plătită, Facebook Ads stă cu mult mai bine, deoarece numărul foarte mare de utilizatori permite afișarea facilă în acest context. 

 

Analiză și monitorizare

Puse față în față, ambele platforme oferă facilități interesante în ceea ce privește controlul și monitorizarea informațiilor. Totuși, Facebook oferă o gamă amplă și transparentă de informații care țin de desfășurarea campaniilor tale. 

 

Practic poți vedea informații de utilizatori noi sau recurenți, despre numărul de persoane la care a ajuns postarea ta, despre numărul de persoane care au accesat modului de vizualizare integrală a textului, despre numărul de persoane care intrat pe site sau chiar care au interacționat într-un anume fel cu reclama ta. 

 

Toate aceste date, plus costurile aferente per vizualizarea postării sau banii consumați din rularea reclamei se regăsesc în Ads Manager de la Facebook, cel din care de altfel poți seta și reclamele pentru Instagram.

 

Concluzii finale

Astfel, ajungem la concluzia că Facebook Ads s-ar putea să fie mai potrivit afacerilor decât Instagram Ads, dar nu pentru că funcționalitățile nu ar fi îndeplinite, ci pentru că Facebook este cu mult mai bine pregătit pe anumite segmente, cum ar fi partea de analiză și monitorizare a campaniilor, care îți oferă practic un raport complet al banilor investiți. 

 

Diferențele nu sunt foarte mari între Facebook Ads și Instagram Ads. În general cele două platforme au funcționalități care le diferențiază și în funcție de publicul țintă, iar pe alocuri și în funcție de numărul de utilizatori. Ambele platforme au avantajele lor, iar din acest motiv de cele mai multe ori companiile apelează la campanii hibrid sau la campanii pe ambele platforme. 

 

Este de reținut faptul că Instagram are performanțe mai mari pe partea vizuală, oferind dintr-o privire practic întreaga idee a reclamei, iar acest lucru este perfect, mai ales în contextul actual, cu regulile și nevoile actuale de promovare. Totuși, uneori acest lucru nu este suficient pentru un nivel crescut al ROI (Rate of Investment), iar din acest motiv poate fi necesar să efectuezi o serie de teste pentru a vedea care sunt variantele care răspund cel mai bine nevoii tale de promovare. 

 

Poți încerca să setezi reclame pe ambele platforme și să analizezi mai apoi și tu rezultatele. Pentru a maximiza aceste rezultate, poți apela la specialiști care să te ajute să setezi rapid reclamele online, oferindu-ți suport și în ceea ce privește crearea conținutului necesar. Chiar dacă, clișeic vorbind, o poză face cât o mie de cuvinte, uneori și textul este important, iar aici ambele platforme restrâng destul de mult aria conținutului scris în ad-uri, tocmai pentru a maximiza performanțele. 

 

Analizează, acționează și monitorizează, pentru că rezultatele îți vor arăta ce anume poți face mai bine și care sunt ariile pe care anunțurile tale aduc cel mai mare engagement și cele mai bune performanțe la nivel de ROI. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii