Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Fabrica de vise americane de la Ploiești

Mr.jpg
Revin investiţiile străine pe linia de plutire? În centrul atenţiei, în ultima perioadă, a fost Ploieştiul, pe care gigantul american Coca-Cola a anunţat că îl va transforma într-un hub de export.

Investiţia de la Ploieşti va deveni un centru de export. Băuturile răcoritoare produse în România vor ajunge la peste o sută de milioane de consumatori”, spune Muhtar Kent, şeful celui mai mare jucător din industria băuturilor răcoritoare, prezent în România pentru a inaugura o linie de îmbuteliere construită cu 22 de milioane de euro, în cadrul fabricii Coca-Cola din Ploieşti.

Este nevoie de inovaţie şi creştere oriunde. Ţările, afacerile şi oamenii au nevoie de creştere, iar aceaste se poate obţine prin investiţii, susţine reprezentantul Coca-Cola.

Muhtar Kent s-a alăturat companiei americane în anul 1978, iar de-a lungul carierei sale a ocupat diferite funcții de conducere în marketing şi operațiuni, pe pieţele din Europa, Asia şi Orientul Mijlociu.  În 2008 a fost numit preşedinte şi CEO al Coca-Cola. El este cel care, în 1991, a lansat acest business şi pe piaţa din România. „De atunci şi până azi, împreună cu partenerii noştri, am investit 525 de milioane de euro în România. Prin această sumă au fost create, în mod direct, 2.000 de locuri de muncă. Dar studiile arată că fiecare dintre aceste locuri de muncă a dus la crearea altor 11 joburi în cadrul lanţului de aprovizionare”, declară Kent.

La noi în ţară compania funcţionează sub denumirea sistemul Coca-Cola, care cuprinde Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company), ce deţine brandurile şi concentratele de sucuri, şi partenerul său Coca-Cola HBC România (membră a Grupului Coca-Cola Hellenic), care asigură îmbutelierea, distribuția, vânzarea și marketing-ul operațional al produselor.

Fabrica din Ploieşti este cea mai mare din sud-estul Europei pentru Coca-Cola HBC, iar investiţia în deschiderea noii linii de îmbuteliere Cappy Pulpy a creat 40 de noi locuri de muncă. Proiectul a fost început anul trecut, în luna iunie, iar anul acesta, în iulie, a fost pus în funcţiune. În prezent a ajuns la o capacitate de producţie de 36.000 unități pe oră, în ambalaj PET de 0,33 şi 0,5 litri.

În cadrul fabricii de la Ploieşti compania a inaugurat, în urmă cu patru ani, depozitul automatizat High-Bay și Centrala de cogenerare, cu o valoare totală a investiției de 45 de milioane de euro. Depozitul are o capacitate de stocare de 35.000 de paleţi, iar construcţia lui s-a făcut printr-o tehnologie mai puţin obişnuită. După realizarea fundaţiei, următorul pas a fost „mobilarea”, adică fixarea structurii interioare, în jurul căreia au fost apoi construiţi apoi pereţii, explică reprezentanţii producătorului de răcoritoare.

În urmă cu cinci ani, compania americană deţinea şase fabrici în România, dar, în prezent, au mai rămas doar trei, în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, după ce fabricile din Oradea şi Bucureşti au fost închise, iar capacitatea de producţie a fabricii de la Iaşi a fost transferată în Republica Moldova. „Ca şi în alte țări, aici au existat, în ultimii ani, provocări legate de creștere.

Dar credem în investiția în perioade dificile, în dezvoltarea pe termen lung și în contribuția pozitivă la creșterea şi revitalizarea economiei”, spune Muhtar Kent. „Ne-am desfăcut bagajele în anul 1991 şi nu suntem turişti în trecere. Suntem aici să rămânem”, a ţinut să sublinieze CEO-ul companiei Coca-Cola.

În ultimii ani, investiţiile străine din România au fost la un nivel extrem de scăzut. Anul trecut a adus, însă, primele creşteri de la începutul crizei, conform datelor BNR, volumul total al acestora fiind de 2,1 miliarde de euro, cu circa 18% mai mare decât în 2011, dar cu aproape 80% mai mic față de anul 2008.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii