În primele șase luni ale acestui an, volumul brut de publicitate consumat pe radio, calculat la rate-card, a fost de 75.758.771 milioane euro, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia în parteneriat cu Media Forest România. Valoarea este cu 63% mai mare decât în urmă cu un an.
De asemenea, au crescut și numărul spoturilor difuzate, de la 153.040 în semestrul I 2012 la 225.614 în primul semestru al acestui an (creștere de 47,4%).
De departe, cel mai mare investitor în reclamele radio a fost Zdrovit, producător care deține un portfoliu de produse pe baza de vitamine, minerale, extracte din plante și suplimente alimentare. Printre brandurile pe care le deține Zdrovit se numără: Zdrovit Anticârcel, Biomag, ColonProtect și Supramax Articulații, toate cu intense campanii de promovare pe radio.
Volumul brut de publicitate consumat de Zdrovit a fost de 19,8 milioane de euro (calculat la rate card), conform monitorizării BRAT. Numărul de difuzări este impresionant: 51.867.
Pe locul secund în topul publicității radio, la mare distanță de Zdrovit, se află Metro Group, cu un buget de 2,77 milioane euro (rate card) pentru 8.088 de spoturi. Treapta a treia a topului este ocupată de Lidl, cu 8.019 spoturi pentru care volumul brut a fost de 2,76 milioane euro (rate card).