Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Experienţa olfactivă influenţează cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de către tineri

Starcom MediaVest a lansat cel de-al opsprezecelea infografic din seria HumanGraph Experience – „Multisensory Experiences”. Realizat în colaborare cu MVcom, infograficul reuneşte concluziile unui studiu menit să identifice impactul comunicării multisenzoriale asupra comportamentului consumatorilor.
tineri_studenti_elevi.jpg

Potrivit cercetării, respondenţii ar fi încurajaţi să folosească sau să cumpere produsul dacă mesajul ar fi însoţit de lumini (în proporţie de 80%), muzică sau mesaje audio (79%), o experienţă tactilă (79%) sau de una olfactivă (74%). Studiul s-a bazat pe metodologia CAWI, aplicată pe un eşantion de 360 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia 18-49 din mediul urban.

no13 _Following Facebook Brands_02

În acelaşi timp, unele experienţe multisenzoriale par să aibă mai mult efect asupra bărbaţilor decât asupra femeilor: luminile influenţează într-o proporţie mai mare bărbaţii (84%) decât femeile (78%) să folosească sau să cumpere produsul; similar se întâmplă şi în cazul adăugării unei experienţe tactile (84% – 76%).

Experienţa olfactivă influenţează cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de către tinerii cu vârste între 18 şi 29 ani (84% – 82%), luminile influenţează cel mai mult categoria de vârstă 18 – 24 de ani (89%), iar experienţa tactilă are cel mai mare efect asupra categoriei 25 – 29 de ani.

De asemenea, aceşti stimuli senzoriali aduc un plus de memorabilitate: 86% dintre respondenţi consideră că ar reţine o reclamă clasică dacă ar fi însoţită de lumini, 83 % – muzică sau mesaj auditiv, 78% – experienţă tactilă şi 70% – experienţă olfactivă.

În februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intenţia de a oferi informaţii constante şi relevante despre dinamica relaţiei dintre consumatori şi brand-uri şi impactul pe care evoluţia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piaţă.

Compania Starcom a valorizat întotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului în cel mai important spaţiu – mintea consumatorului.

no13 _Following Facebook Brands_02

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii