Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Există o reţetă pentru un brand de succes?

Așa arată un studiu publicat în 2016 de Valoria. Ce e, de fapt, un brand? E o întrebare firească și nu puţine au fost încercările de a i se găsi un răspuns. Mă opresc asupra uneia dintre cele mai puternice, care îi aparţine lui Jeff Bezos, CEO Amazon: „Un brand este ceea ce zic oamenii despre tine atunci când nu ești în cameră“. Dincolo de cuvinte mai mult sau mai puţin celebre, brandul personal este despre tine, ca om, și felul în care te comporţi în societate, dar și despre ceea ce postezi pe LinkedIn sau la ce dai like pe Facebook.
sonia nechifor

Reţeta succesului

Întrebarea firească este: există o reţetă pe care să o urmărești în construirea unui brand personal? Nu tocmai, însă putem vorbi despre câteva ingrediente-cheie.

În primul rând, construirea unui brand personal ar trebui să aibă la bază pasiunea, dar și dorinţa de a crea un conţinut memorabil, care să se diferenţieze. O strategie de criză și, implicit, diplomaţia sunt cel puţin la fel de importante.

Însă lista nu se oprește aici.

Primul pas: construirea brandului

Deși nu putem vorbi despre o reţetă a succesului, există totuși câţiva pași care ar trebui urmaţi. În primul rând, ar trebui să știi ce vrei să comunici, iar analiza SWOT este cel mai la îndemână instrument pe care îl poţi folosi, atât pentru a înţelege exact ce trebuie să scoţi în evidenţă, cât și care sunt aspectele pe care ar trebui să le perfecţionezi.

După ce înţelegi ce vrei să comunici, pasul firesc este să stabilești unde vei face asta, atât în mediul on-line, cât și în cel off-line. Regula de aur: selectează-le pe acelea care îţi pun brandul personal în valoare.

Dacă ne raportăm la statistici, LinkedIn este reţeaua care conduce detașat. Acest lucru are sens mai ales dacă facem legătura cu un alt rezultat al aceluiași studiu: cei care au un brand personal favorabil au slujbe mai bine plătite și se bucură de mai multă recunoaștere decât cei pe care nu-i interesează brandul personal.

În strânsă legătură cu selectarea canalelor de comunicare se află și monitorizarea rezultatelor, atât prin folosirea metodelor calitative, cât și cantitative.

Orice poveste bună poate fi rezumată într-o frază

Iar brandingul nu face excepţie de la această regulă. Cred că cel mai important lucru pe care ar trebui să-l conștientizeze cei care au decis să înceapă construirea unui brand personal (cu sau fără ajutorul unui specialist sau a unui agenţii de comunicare) este să încerce să spună totul într-o frază. Sună dificil? Mai degrabă ca pe o provocare.

Revin la ideea expusă mai sus și anume faptul că nu există o reţetă a succesului în domeniul brandingului personal. Lucrurile sunt similare și în cazul rezumării întregii activităţi într-o frază. Putem vorbi însă despre câteva metode.

Citește și Autentic e atunci când…

Primul exerciţiu pe care îl recomand în cadrul prezentărilor pe care le susţin este metoda „fac asta pentru ei“. Cum ai putea rezuma în trei cuvinte (sau mai puţin) serviciul sau produsul pe care îl oferi? La fel de important este și către cine te adresezi. Păstrând aceeași idee, și anume: spune cât mai multe în cât mai puţine cuvinte.

Ce fac dacă nu mă simt chiar atât de inspirat? ar putea să se întrebe, pe bună dreptate, orice persoană care oferă un produs sau un serviciu. Poţi „trișa“ și abordând o altă metodă: întocmește o „scurtă-scurtă listă de cumpărături“. Cu alte cuvinte, selectează cele două sau trei cuvinte care rezumă cel mai bine activitatea ta și alcătuiește o listă.

În loc de concluzii

Cel mai potrivit moment să faci ceva pentru brandul tău personal este acum. Indiferent dacă alegi să pornești în această călătorie de unul singur sau să apelezi la un specialist în comunicare. Și nu uita: un brand de succes este unul construit pe baza unei povești autentice și memorabile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii