Pentru că durata unui team-building nu depășește, de regulă, trei zile, majoritatea companiilor care apelează la Eximtur Business aleg destinații din România: zona montană (Valea Prahovei, Bran, Moeciu, Cheile Grădiștei, Poiana Brasov), unele stațiuni balneare pentru facilitățile de wellness și spa pe care le oferă (Covasna, Sovata, Geoagiu-Băi, Balvanyos), Delta Dunării și stațiunile de pe litoralul Mării Negre în perioadele de început și sfârșit de sezon (când este mai puțin aglomerat și mai ieftin).
„În sezonul de vară, unii clienţi – dintre companiile care au sediul în București – sunt interesaţi şi de litoralul Bulgariei”, spun reprezentanții Eximtur Business.
Eximtur, afaceri de 23,7 milioane de euro pe primul semestru din 2015
Pe de altă parte, destinaţiile din străinătate sunt alese mai mult pentru acţiunile de tip „incentive” şi mai puţin pentru cele de team-building. „Programele incentive se organizeazã pentru a recompensa performanţele angajaţilor, pentru grupuri mai restrânse, au o duratã mai mare a deplasării şi implicã uneori bugete generoase. Un team-building vizează în principal coeziunea echipelor de lucru, implică un număr mai mare de participanţi (unul sau mai multe departamente, chiar întreaga companie), o durată scurtă a deplasării şi o maximă optimizare a costurilor”, potrivit Eximtur Business.
În funcție de numărul de participanți și bugetul disponibil se preferă locațiile de 3* și 4*, indiferent că sunt hoteluri, vile sau pensiuni. Un alt criteriu de selecție este distanța față de punctul de plecare și, de pildă, companiile cu organizare teritorială extinsă la nivel național preferă locații situate în centrul țării.
Ce afaceri au înregistrat în 2014 principalele agenții de turism din România
Bugetul care se alocă depinde de foarte mulți factori: când anume se organizează team-building-ul (în sezon sau extra-sezon), unde anume se desfășoară, care este structura de servicii solicitată, ce tip de camere se rezervă, ce meniuri se stabilesc, care este durata evenimentului și numărul de participanți. Principalele industrii în care activează companiile care fac team-buildinguri sunt IT&C, industria tutunului, automotive, farma, producători de materiale de construcții, companii din domeniul retail şi FMCG.
Doamna care dă ora exactă în turism
„Am organizat evenimente de tip team-building cu costuri începând de la 400 lei/persoană (2 nopți, locație 3*, pensiune completă, transport, program team-building pentru o jumatate de zi) și până la 1.500 lei/persoană (2 nopți, locație exclusivistă 5*, servicii all-inclusive: cazare, masă, pachete băuturi, închiriere săli pentru activități indoor, acces la spa, servicii de team-building, servicii de entertainment). În functie de tipul si complexitatea programelor, de recuzita utilizată, de numărul necesar de traineri – costurile activităţilor de team-building variază între 30 de euro și 150 de euro der persoană”, spune Salvadora Benegui, Business Travel & Events Manager.