Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Exclusiv: Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate (ianuarie – iulie 2021)

Publicitatea la radiouri a revenit în primele șapte luni ale acestui an. Majoritatea rețelelor de radio au înregistrat creșteri semnificative față de anul pandemic 2020. O revenire naturală, o revenire la normalitate.
radio bun

Cele 13 rețele de radio monitorizate de BRAT au atras, în intervalul 1 ianuarie – 31 iulie 2021, un buget total brut de publicitate comercială în valoare de 161,6 milioane de euro (rate card), în creștere cu 28,3% față de aceeași perioadă a anul 2020, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), și au difuzat 412.540 spoturi de publicitate comercială (creștere de 21,5%).

Rețeaua Radio ZU a difuzat 72.530 de spoturi, în valoare brută de 35,5 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mare cu 47,3% față de cel înregistrat în primele șapte luni din 2020. Numărul de inserții comerciale a crescut cu 31%.

Important: Bugetele au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Rețeaua Kiss FM a atras publicitate în valoare de 26,5 milioane de euro (rate card), în creștere cu 30% față de perioada zdruncinată de lockdown-ul din 2020. Numărul de sporturi a crescut cu 23,2%.

Europa FM a suferit o ușoară scădere a bugetului de publicitate (rate card): -3,6%. Bugetul s-a ridicat la 24,2 milioane de euro (rate card), reprezentând 50.950 de inserții difuzate (+0,4%).

Variațiile bugetelor atrase de alte radiouri în perioada ianuarie – iulie 2021 față de primele șapte luni ale anului 2020:

Digi FM: +53,5%

Radio România Actualități: +65%

Pro FM: +53,5%

Magic FM: +21,6%

Rock FM: +19,8%

Radio Guerrilla: +4,4%

Virgin Radio: -8,2%

Romantic FM: +13,6%

Smart Radio: +27,4%

Dance FM: +151,3%

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii