Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Exclusiv: Topul investitorilor în publicitatea pe internet, în anul 2020, și site-urile care au atras cele mai mari volume de reclame

Cei mai mari investitori de publicitate online, în anul 2020, au fost Superbet, companiei de pariuri sportive și jocuri de noroc, lanțul de supermarket Lidl și producătorul de țigarete Philip Morris. Volumul brut al investițiilor publicitate în online (rate card) a crescut cu 6% față de anul precedent, conform monitorizărilor BRAT.
online advertising

Bugetul brut de publicitate online s-a ridicat în 2020 la 74,62 milioane de euro, calculat la rate card (tarife-listă), în creștere cu 6% față de anul precedent, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online” (MIPO), realizat de BRAT.

A fost monitorizată doar publicitatea comercială, fără să fie incluse și bugetele din campania de informare publică „Poartă mască!”

Notă: Bugetele în euro au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale editorilor, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editorii din mediul digital.

Numărul total de afișări pe reclamele comandate a fost 4,9 miliarde, mai mare cu 5,8% față de anul 2019.

Cel mai mare investitor în publicitatea online a fost operatorul de pariuri sportive și jocuri de noroc Superbet, cu un buget de 4,7 milioane euro (rate card) și 337,6 milioane de afișări.

De altfel, alte două case de pariuri sportive și jocuri de noroc au fost active în publicitatea online: Gambling Malta Ltd (Stanleybet) și Betfair International (Betfair), acestea ocupând locuri fruntașe în topul investitorilor în publicitatea online.

Lidl și Philip Morris au ocupat locurile 2 și 3 în clasamentul investitorilor în publicitatea online cu bugete de 2,77 milioane de euro (rate card), respectiv 2,76 milioane de euro. (rate card), conform BRAT.

Primăria Municipiului București, sub mandatul Gabrielei Firea, a ocupat locul 15 în topul celor mai mari investitori în publicitatea pe internet, cu un buget de 1,24 milioane de euro (rate card) și 99,8 milioane de afișări.

Site-uri cu cele mai mari bugete de publicitate pe care le-au atras în 2020 sunt: digi24.ro, cu 5,7 milioane de euro (rate card), adevarul.ro, cu 5,2 milioane de euro (rate card) și ebihoreanul.ro, cu 4,75 milioane de euro (rate card).

Sectoarele care au investit cele mai mari bugete de promovare în online au fost:

Divertisment & media/ timp liber17,7 milioane de euro (rate card).

Business și industrie, echipament tehnologic9,4 milioane de euro (rate card).

Sănătate/farmaceutice7,8 milioane de euro (rate card).

Magazine și companii comerciale5,8 milioane de euro (rate card).

Comunicații5,6 milioane de euro (rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii