FacebookTwitterLinkedIn

În anul pandemic 2020, vedetele publicității pe televiziune au fost producătorii, distribuitorii și rețelele de retail farmaceutic.

Campaniile de promovare derulate de 41 de firme din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au acumulat un volum de audiență de 513,411 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Bugetul este mai mare cu 18,6% față de cel înregistrat în 2019 și reprezintă 23% din audiența totală obținută de clienții publicitari pe TV în cursul anului 2020. Adică, aproape un sfert din audiența totală a fost consumată de reclamele pentru medicamente (OTC).

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, se află pe primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 110.608 GRP’30 target comercial, la nivelul anului 2019 (creștere de 0,6%).

La mare distanță de Zdrovit, se află companiile Sanofi-Aventis, cu 43.852 GRP’30 target comercial (creștere de 9,6%) și Naturpharma Products, cu 42.700 GRP’30 target comercial (creștere de 77%).

Două companii au avut creșteri explozive ale volumului de audiență pentru reclamele difuzate: DR. MAX (Sensiblu), care a trecut printr-un proces de rebranding (fostele farmacii Punkt), cu o majorare de 276,5% față de anul 2019, și Aflofarm (245%).

Compania Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu indică diferențiat (pe branduri) consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 64.417 GRP’30 pe targetul comercial, ocupând locul 2 în topul general al consumatorilor de publicitate TV (scădere de 6,6%).

Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu anul 2019 se numără: GlaxoSmithKline (3,3%), Biofarm (4,6%), Catena (35%), Bayer (7,5%), Fiterman Pharma (87%), Queisser Pharma (17,5%) și Himalaya Company (33,8%), DR. Reddy’s Laboratories (82,6%), Mylan (11,6%), Angelini Pharmaceuticals (2,4%) și Pharma Brands (85%).

Printre firmele care și-au redus consumul față de 2019 se numără: Sandoz (-4,8%), Johnson & Johnson (-23,2%), Farmaciile DONA (-43,4%), Sun Wave Pharma (-23,8%), Ozone (-39%), Help Net (-31,3%) și Sanience (-22,3%).