Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Exclusiv – Topul băncilor comerciale cu cele mai mari volume de publicitate TV în 2020

Volumul de publicitate TV consumat de piața bancară din România a scăzut cu 22,2% în 2020 față de anul precedent. Trei bănci și-au crescut expunerea reclamelor pe televiziune: BCR (creștere de 21%), OTP Bank (74%) și First Bank (18,2%). Ceilalți jucătorii din piața bancară au tăiat din bugetele de marketing pe TV.
banca.jpg

Volumul total de audiență obținut în 2020 pentru reclamele difuzate de 14 bănci comerciale (dintre care două sunt instituții financiare nebancare) s-a ridicat la 42.231 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 22,2% față de anul 2019. Acest volum reprezintă doar 2% din totalul audienței obținute de clienții publicitari TV în anul 2020.

Banca Comercială Română (BCR) este liderul consumului de publicitate TV în 2020, cu 10.398 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 21% față de anul 2019.

Pe locul secund al topului se află OTP Bank cu un volum de 5.749 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 74% față de anul precedent.

First Bank completează lista scurtă a băncilor care și-au mărit vizibilitatea pe televiziune, înregistrând o majorare a volumului de audiență de 18,2%, dar volumul obținut a fost modest: 2.619 GRP’30 pe targetul comercial.

Băncile care și-au redus volumele de audiență TV față de anul 2019: ING Group (-8,5%), Provident, instituție financiară nebancară (-32,3),  Raiffeisen Bank (32,7%), BRD Group Société Générale (-28,4%), Banca Transilvania (-13,4%), Alpha Bank (-66,8%), CEC Bank (-77%), Garanti Bank (-37,4%), Credius IFN (-66%), Patria Bank (-89,5%) și UniCredit Bank (-99%).

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii