Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

EXCLUSIV: TOP 10 reclame cu cele mai mari audiențe de la începutul anului

babys-day.jpg
Vedetele și producătorii TV sunt obsedați de audiență. Dar nu numai ei! Și spoturile TV difuzate în timpul programelor urmăresc să obțină cele mai mari audiențe în rândul publicului vizat de produsul ori serviciul promovat.

Spre deosebire de oamenii de televiziune, care se pot lăuda cu ratingurile obținute de programele și filmele lor, spoturile n-au… gură să se laude. Acestea sunt doar înjurate de telespectatorii nervoși de întreruperea cu publicitate a emisiunilor. În funcție de audiența obținută, clienții publicitari care au comandat difuzarea reclamelor achită facturile trimise de televiziuni.

„Forbes România” vă arată care au fost spoturile cu cele mai mari audiențe pe televiziunile noastre, în perioada 1 ianuarie – 10 februarie 2013.

Spotul Orange, în care s-a promovat abonamentul Pantera 39, difuzat în timpul comediei „Sunt plecat în oraș”, transmisă de Pro TV pe 10 februarie (duminică), a obținut cea mai mare audiență de la începutul anului: 16 puncte de rating la nivel urban. Clipul a fost programat pe prima poziție în calupul publicitar. Este o dovadă că primele locuri în pauzele publicitare asigură cea mai mare vizibilitate a reclamelor. Spotul a avut o durată de 23 de secunde și a fost difuzat la ora 22:02.

Pe locul secund s-a plasat clipul Petrom din campania „Fabricat în Țara lui Andrei”, cu o audiență de 15,8%, la nivel urban. Acesta a fost transmis în ediția „Știrile Pro TV – 19” din 29 ianuarie, la ora 19:50, și a beneficiat, de asemenea, de primul loc în calupul publicitar.

Cea de-a treia treaptă a fost ocupată de spotul de iaurt Napolact, cu 15% rating urban. Clipul a obținut această audiență tot într-o ediție a „Știrilor Pro TV – 19”, dar pe 16 ianuarie, fiind primul în pauza publicitară.  

După cum se vede, primele trei poziții au fost furnizate de programele Pro TV. Pe al patrulea loc se află un spot transmis de Antena 1: Orange Prepay (Mascotele), în timpul filmului românesc „Pistruiatul”. Acest clip a avut un rating urban de 14,5%. Tot primul în calup a fost!

În top 10 s-a aflat de trei ori spoturile Orange. Pro TV a fost de șase ori în postura de stație care a difuzat cele mai vizionate 10 spoturi, în timp ce Antena 1, de patru ori. Primele 9 spoturi din top au fost difuzate de pe prima poziție în calupuri. Pe cea de-a zecea treaptă s-a aflat clipul pentru antiinflamatorul Voltaren, care a fost difuzat al doilea în calup, tot în timpul filmului „Pistruiatul” de pe Antena 1.

Alte spoturi care au obținut audiențe mari: Orange Prepay (14,4% – locul 5), Vanish Oxi Action (14,4% – locul 6), Romtelecom (14,2% – locul 7), Emag.ro (14,1%, locul 8) și Nestea de prune (13,7% – locul 9).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii