FacebookTwitterLinkedIn

După un an pandemic incert pe care l-a resimțit și producătorul de panificație La Lorraine România, primul semestru al lui 2021 a venit cu un alt „șoc”, de data aceasta, unul pozitiv.

„Perioada ianuarie – iunie 2021 a fost una explozivă pentru noi. Pe cât a fost de provocator să reușim să ne menținem la un nivel decent la debutul crizei sanitare, la fel de dificilă, dar în sensul plăcut, a fost revenirea. A fost efectiv un boom, nu am simțit nicio pantă. Se vorbea de o revenire a mediului de afaceri în forma de U, în formă de V, nu, a fost în formă de I”, a explicat pentru Forbes România, Răzvan Boșomoiu, General Manager-ul La Lorraine România, care a subliniat faptul că, în prezent toate liniile fabricii lucrează 24/7.

Referitor la dezvoltarea acestui sector de piață, Răzvan Boșomoiu consideră că este nevoie de o mai bună informare pe acest subiect, pentru a se face distincția între produsele realizate din aluat congelat și cele pre-coapte congelate.

„Este o confuzie generală. Tot aud – aluat congelat. Noi nu facem produse din aluat congelat, pâinea pe care o producem, înainte de a fi congelată, este deja coaptă în proporție de 90%.Noi nu importăm făina. 95% din ingredientele utilizate pentru realizarea produselor sunt românești”.

Potrivit lui Răzvan Boșomoiu, în acest moment, La Lorraine România exportă pe piețele din Ungaria, Ucraina, Bulgaria, Serbia sau Franța, în medie 15-20% din totalul producției. Asta în condițiile în care, în România, acest segment reprezintă undeva la 10% din totalul pieței de panificație, față de 30 – 35%, așa cum este reprezentat pe piețele din Ungaria, Cehia sau Polonia.

În ceea ce privește viitoarele planuri de business, Răzvan Boșomoiu a specificat pentru Forbes România că producătorul de panificație își va dubla capacitatea de producție prin construirea unei clădiri adiacente fabricii, pentru a pune în funcțiune noile linii de producție la finele lui 2022 – începutul lui 2023.

Numai în 2018, producătorul de panificaţie, deţinut de grupul belgian cu acelaşi nume şi distribuitorul Macromex, a produs în fabrica din Câmpia Turzii 36.000 de tone de produse de panificație pre-coaptă congelată și produse de patiserie congelată.