Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

EXCLUSIV: Primăriile care au consumat cei mai mulți bani în publicitatea din ziare

Satu Mare
Primăriile din peste 215 de localități din țară au comandat în ziare aproape 1.150 anunțuri publicitare, în perioada 1 septembrie 2012 – 30 ianuarie 2013, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Bugetul brut cheltuit, calculat la tarifele-listă de mică și mare publicitate, s-a ridicat la 275.000 de euro.

Cheltuielile de publicitate ale primăriilor în presă au vizat anunțuri de licitații publice, promovarea de festivaluri și manifestări culturale derulate sub egida administrațiilor locale, anunțuri de angajare și de convocare, dispoziții și hotârâri ale consiliilor locale, urări de sărbători către cetățeni și diferite comunicate de presă.

Monitorizarea Alfa Cont arată că, în cinci luni, cele 1.150 de anunțuri au costat un volum brut de 275.000 de euro (nu s-au scăzut discounturile sau gratuitățile.)

Primăria cea mai activă în comunicare și publicitate a fost cea din Satu Mare, care a comandat în perioada amintită 70 de machete, în valoare brută de 26.943 de euro. Toate anunțurile, dispozițiile și machetele consumate de primărie au apărut în ziarul local „Informația Zilei”. Majoritatea a fost reprezentată de anunțuri de licitații și dispoziții. Câteva au vizat activitatea primarului: „Din agenda de lucru a primarului Dorel Coica – întâlnire cu ministrul agriculturii” (apărut pe 6 octombrie 2012), pentru care s-a plătit 150 de euro (rate card) și „Primarul Dorel Coica a primit două delegații din străinătate. Oaspeții au venit la Satu Mare din Germania și Franța” (13 octombrie 2012) – 219 euro (rate card). Primăria din Satu Mare a mai comandat 10 machete cu „Urări de sărbători”, tot în același cotindian, în valoare de 3.065 de euro.

Pe locul doi în topul realizat de „Forbes România”, cu ajutorul monitorizării Alfa Cont, s-a plasat Primăria Baia Mare, cu 125 de machete publicitare, în valoarea de 23.519 euro. Și aici, multe au fost anunțurile de licitații, dispoziții  și proiecte de hotârâri. În plus au fost promovate concertele „Să fim mândri că suntem băimăreni”, „Toamna băimăreană” și recitalurile lui Ștefan Hrușcă. Au fost comandate doar trei machete cu „urări de sărbători”. Toate machetele au apărut în ziarul „Informația zilei” din Baia Mare.

Pe treapta a treia s-a aflat Primăria Târgu Mureș, cu un volum brut de 19.696 euro (rate card), reprezentând 128 de machete publicitare, cel mai mare număr din toată țara. Au predominat anunțurile de licitații și dispoziții, dar și promovarea concertelor prilejuite de deschiderea patinoarului, săbătoarea vinului și 16 machete cu „urări de sărbători”. Din cele 128 de machete ale primăriei, 10 au apărut în „Ziarul de Mureș”, iar restul au fost publicate în ziarul local „Zi de zi”.

Alte primării care au consumat publicitate în ziare: Brașov (37 machete), Galați (27), Alba Iulia (51), Constanța (46), Iași (22), Brăila (12), Oradea (11), Reghin (10), Năvodari (7).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii