FacebookTwitterLinkedIn

Mai exact, Organizația Germană pentru Turism a demarat o campanie globală, care va pune accentul pe orașele germane tradiționale, pe meșteșuguri, producători locali, gastronomie, cultură și arhitectură, precum și pe posibilitatea realizării a numeroase activități în inima naturii.

“Bugetul pentru campania globală se ridică la 23 de milioane de euro, bani care vor proveni din trei surse de finanțare. Circa 75% din sumă este finanțată de guvernul german, în timp ce restul, de 25%, vin de la membrii noștri (companii aeriene, lanțuri hoteliere, tot felul de actori care sunt interesați de turism) și din veniturile generate de parteneriatele pe care le încheiem cu land-urile germane”, a declarat Cristian Sallai, Directorul Organizației Germane pentru Turism, în exclusivitate pentru Forbes România.

Aproximativ 90% din fonduri vor fi alocate activitaților de marketing, aceasta fiind o obligativitate guvernamentală.

De remarcat că, în 2020, pe perioada crizei, Germania a adoptat o strategie de comunicare anticiclică. Spre exemplu, bugetele de marketing acordate de guvernul german au crescut în 2020, comparativ cu 2019.

“Pentru anul trecut, guvernul german a alocat un buget de marketing extern în valoare de 48 de milioane de euro”, mai spune Cristian Sallai pentru Forbes România. “Noi am considerat că trebuie să acționăm anticiclic și să promovăm Germania axându-ne mai ales pe punctele forte pe care le are destinația. (…) Industria turismului și a transportului au beneficiat de ajutor de stat substanțial. Au fost foarte multe măsuri de susținere. Iar Germania și-a permis să aibă această politică”, continuă Directorul Organizației Germane pentru Turism.

Strategie care, de altfel, s-a dovedit eficientă, având în vedere că Germania a pierdut cel mai mic procent dintre vizitatori (61%) în 2020. “Iar dintre toate estimările pe care le avem acum, se pare că suntem în pole position (poziția întâi) pentru a reîncepe turismul. În plus, anul trecut Germania a fost destinația numărul unu în Europa”, subliniază acesta.

În opinia lui, Germania a proiectat o imagine de siguranță în ceea ce privește modul în care se gestionează aceste situații de criză. “Și estimările noastre ne spun că, în cazul în care nu se mai întâmplă nicio catastrofă majoră, în 2023-2024 ar trebui să ajungem la nivelul anterior crizei. Sigur că un factor foarte important este turismul de business. Germania este numărul unu în business destination la nivel global chiar. Aceasta este o bucată mare, care va fi mai greu să o recuperăm”, mai declară Cristian Sallai pentru Forbes România.

Dacă în 2019 Germania a înregistrat un număr de 90 de milioane de înnoptări, anul trecut această cifră a scăzut la 32 de milioane, aproape de punctul în care se afla în anul 1993. Pentru 2021, executivul estimează o evoluție pozitivă, la peste 40 de milioane de înnoptări.

Românii au efectuat un total de 0,8 milioane de înnoptări în anul 2020, în scădere cu aproximativ 30% față de anul 2019 și se află astfel printre naționalitățile cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări în Germania.

“Ar trebui să ajungem pe plus față de 2020. Însă, sub nicio formă la nivelul din 2019”, precizează el.

Iar în ceea ce privește numărul de sosiri, Cristian Sallai susține că de la 400 de milioane în 2020, va ajunge la circa 500 de milioane până la finalul anului.

Potrivit anumitor surse Forbes, Germania a pierdut peste 120 de miliarde de euro în 2020, pe fondul pandemiei.