FacebookTwitterLinkedIn

Consiliul de administrație al companiei a aprobat rezultatele consolidate pentru anul 2020 și planul industrial pentru perioada 2021-2025, în cadrul unei conferințe online susținute de către Marco Tronchetti Provera, vicepreședinte executiv și CEO, împreună cu ceilalți directori executivi.

Așadar, Pirelli are un plan divizat în două faze temporale: 2021-2022 și 2023-2025, iar focusul principal în această perioadă este pe producția de anvelope de 19 inch și peste, dedicate vehiculelor electrice. 

Producătorul de anvelope speră ca anul viitor să revină la cifrele de dinainte de pandemie, de aceea va accelera planul investițional și inovația produselor sale prin deschiderea a 44 de noi linii de producție până în 2025. 

Pirelli a raportat anul trecut un profit net consolidat de 42,7 milioane de euro, față de 457,7 milioane de euro la 31 decembrie 2019. 

Planul investițional Pirelli pentru următorii doi ani cuprinde bugete de 710-730 de milioane de euro pentru îmbunătățirea tehnologică și creșterea productivității, urmând ca în perioada 2023-2025 să fie investite 1,2-1,3 miliarde de euro pentru a crește capacitatea producției în țări cu costuri mai mici de producție.

În termeni de obiective, compania Pirelli a stabilit pentru finalul anului 2022 obținerea de venituri cuprinse între 5,1 și 5,3 miliarde de euro, iar până la finalul anului 2025 țintește venituri de până la 6,2 miliarde de euro, cu o marjă operațională cuprinsă între 19 și 20%.

De asemenea, consiliul de administrație a aprobat numirea lui Giorgio Luca Bruno în poziția de deputy-CEO începând cu 15 iunie 2021.

Tendințe în mobilitate

În termeni de mobilitate, Pirelli a identificat două tendințe: mai întâi există o preferință post-Covid pentru utilizarea mașinilor private, chiar și pe termen lung, și limitarea noilor forme de mobilitate (ride sharing, închirieri auto, leasing), iar apoi se observă o creștere în alegerea vehiculelor cu două roți. 

De asemenea, o altă tendință importantă constă în interesul crescut pentru utilizarea vehiculelor electrice. Potrivit raportului Pirelli, până în 2025 acestea vor însemna 35% din producția de mașini Premium și Prestige, față de 30% cât era în planul anterior, și 11% din parcul auto global (9% în planul anterior). Acest lucru presupune o provocare tehnologică considerabilă și pune o barieră competitivă semnificativă pentru dezvoltarea anvelopelor care trebuie să susțină sarcini mai grele, să aibă o rezistență la rulare mai mică, să ofere o aderență mai mare și un nivel de zgomot mai scăzut, a transmis producătorul.

Totodată, Pirelli estimează o creștere medie anuală de 7% a producției de mașini în perioada 2020-2022. În acest context, anvelopele pentru mașinile electrice, deși rămân o mică parte din total, vor crește la o medie anuală de 50% în 2020-2022 și de 35% în 2022-2025.

Cu peste 150 de ani de istorie și cu o vastă tradiție în producerea de anvelope, Pirelli numără aproximativ 31.600 de angajați, 19 fabrici situate în 12 țări, cu peste 12.500 de puncte de vânzare în peste 100 de state. Totodată, producătorul a ales să investească și în România din anul 2005, dezvoltând la Slatina un proiect de tip greenfield.

În toți acești ani au fost create la Slatina peste 4.000 de locuri de muncă, ajungând una dintre cele mai moderne fabrici de anvelope pentru autoturisme, tot aici fiind produse, din 2016, și pneurile de Formula 1.