Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Afaceri |
|

EXCLUSIV: Cristian Pandel, fondator Christian Tour și Memento Group – „În primul semestru din 2021, la nivel de grup, am investit peste 2 milioane de euro”

Deși turismul reprezintă una din industriile în care pandemia de COVID-19 a lovit aproape la fel de puternic ca și în zona HoReCa, Cristian Pandel, fondatorul unuia dintre cei mai cunoscuți jucători din turismul local, Christian Tour și Memento Group, a decis să nu mai stopeze planul de investiții și anul acesta, ba dimpotrivă.
christian tour

La un prim bilanț, în primul semestru din 2021, valoarea investițiilor realizate la nivel de grup depășește suma de 2 milioane de euro. Mai mult chiar, „setea” antreprenorului de a investi semnificativ în zona de corporate și în turismul de incoming, l-a făcut să aplice pentru deschiderea unei linii de credit la Exim Bank.

„Urmează să ne și credităm. Dacă în anul ante-pandemic 2019 nu mai aveam linii de credit deschise, acum ne îndatorăm din nou pentru că scopul nostru este să investim în această perioadă. În acest sens, am pregătit deja dosarul pentru un credit la Exim Bank în valoare de 3 milioane de euro”, a subliniat pentru Forbes România, Cristian Pandel.

În momentul de față, Christian Tour înregistrează cu 60% mai multe vânzări zilnice față de cele raportate în perioada similară din 2019. Ca o comparație, ritmul de comercializare în ceea ce privește pachetele turistice a devenit unul extrem de accelerat.

„Dacă în primul semestru din 2019 vândusem de peste 70 milioane de euro, anul acesta, într-o lună jumătate de când am început să operăm, am vândut de aproximativ 45 milioane de euro, se recuperează foarte rapid pierderile”, a explicat Cristian Pandel, care a ținut să precizeze că, deși profitul net al grupului a fost anul trecut de 10 ori mai mic decât cel raportat în 2019, acesta a rămas totuși pe plus.

Cristian Pandel consideră că 2021 va fi un an la fel de dificil, poate chiar mai provocator decât cel care s-a încheiat, din cauza faptului că s-a schimbat total paradigma achiziționarii de pachete turistice. Incertitudinea pe care o menține criza sanitară face ca toate tipurile de pachete turistice să se achiziționeze last-minute.

„S-a schimbat total paradigma în această industrie. Se achiziționează totul last-minute. Noi, în perioada ianuarie-martie, nu prea aveam activitate din punct de vedere al operării. În perioada aceasta vindeam foarte mult pentru sezonul estival, nu operam. Anul acesta s-a întâmplat un paradox. Lockdown-urile multiple au dus la o creștere semnificativă a cererilor de vacanțe în această perioadă. Este primul an în care am înregistrat un grad de operare de cinci ori mai mare decât în anii precedenți”, a subliniat fondatorul Chistian Tour, care a punctat faptul că pe zona de early-booking nu s-a mai vândut nimic.

În perioada ianuarie – mai 2021, Christian Tour a dus un număr de 30.000 de turiști în Egipt, iar cei mai mulți dintre ei au achiziționat biletele cu 7 zile înainte de călătorie.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii