Cu toate acestea, ea remarcă faptul că în cele două ţări clienţii se dovedesc a fi încă destul de sceptici când vine vorba de plăţile online. ,,Doar 20% dintre utilizatorii de internet din România fac cumpărături online. De exemplu, în România şi Bulgaria zona de e-payment ajunge la un procent de 33%, în prezent (luna august din 2015), în timp ce, în Ungaria este la 40%. Cu toate acestea, România atinge cel mai ridicat procent când vine vorba de cumpărăturile de pe mobil – de 48%, în momentul actual”, explică Evgeniya Markova.
În ceea ce priveşte cele mai des cumpărate produse, categoriile cu cele mai mari vânzări sunt pantofii şi îmbrăcămintea şi încălţămintea sportive, mai precizează ea.
Circa 70% dintre clienţii Fashion Days sunt femei, însă numărul clienţilor masculini a înregistrat o creştere de 5% in prima jumătate a acestui an, în comparaţie cu aceeaşi perioada a anului trecut. În 2014, numărul clienţilor care foloseau aplicaţii mobile pentru cumpărături a crescut cu 76%, la nivel global, iar cea mai mare creştere a fost înregistrată în zona de lifestyle/shopping, unde numărul acestora a crescut cu peste 174% faţă de 2013. ,,Noi am înregistrat o creştere de 68% a vânzărilor din mobile, de la an la an – 31% vânzări din mobile, în 2014, faţă de 18%, în 2013. Iar, în prezent, 42% din vânzări vin din zona de mobile”, spune Evgeniya Markova.
Fashion Days România a înregistrat anul trecut venituri de 208,2 milioane de lei, în scădere cu 3% faţă de 2013, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. ,,Anul trecut a fost unul important pentru noi pentru că am făcut o schimbare importantă în ceea ce priveşte modelul de business. Am trecut de modelul de tip flash sales, adresate unui cerc restrâns şi în cantităţi limitate, la un magazine online deschis tuturor, cu o oferta vastă – peste 500.000 de produse, de la peste 1.000 de branduri”, adaugă reprezentanta retailerului online.
Cel mai mare retailer online din România, eMAG a început în această primăvară demersurile de preluare a Fashion Days România, dar, încă aşteaptă aprobarea tranzacţiei din partea autorităţilor de reglementare a concurenţei. ,,După ce vom primi această aprobare vom putea să lucrăm la o strategie comună mai in detaliu. (…) Este partea a strategiei Naspers (proprietarul eMAG) de a schimba întregul portofoliul al afacerilor din e-tail din CEE pentru a-şi putea optimiza structura operaţională şi pentru a accelera creşterea comerţului fashion online, în regiune”, susţine Evgeniya Markova.