Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Eveniment editorial: „Sentience”, o carte despre impactul Inteligenței Artificiale asupra marketingului

Omnicom Media Group a lansat cartea „Sentience: The Coming AI Revolution and the Implications for Marketing”, un demers editorial ce evaluează impactul pe care îl va avea inteligența artificială asupra marketingului.
Sentience

Volumul oferă o perspectivă nouă, peste nivelul de informații accesibile la ora actuală și descrie realității comerciale viitoare, exemplificând prin produse care vor redefini viitorul și o nouă paradigmă a publicității.

Mike Cooper, CEO PHD/Omnicom Media Group Worldwide, a declarat: „Impactul Inteligenței Artificiale va genera un proces radical de reorganizare pentru marketing și publicitate. Implicațiile pe care le aduce Inteligența Artificială vor contribui la o schimbare de paradigmă în marketing. În viitor brandurile nu vor mai comunica direct consumatorilor, ci se vor baza în primul rând pe algoritmi”.

Sentience rezumă istoria Inteligenței Artificiale, răspunde la întrebările esențiale: ce este, de unde a început totul, și până unde s-a ajuns astăzi în acest domeniu și creionează imaginea de ansamblu a viitorului din perspectiva „intelligence”, oferind un preambul pentru lumea guvernată de Inteligență Artificială a anului 2029 și pentru implicațiile marketingului potențat de aceasta.

Zoltan Szigeti, președintele The Group/Omnicom Media Group România, a spus: „Marketingul se va schimba radical în urma revoluției Inteligenței Artificiale, iar această temă este deja parte din prezentările pe care le realizăm pentru clienții noștri. Suntem pregătiți pentru această nouă perspectivă”.

 

„Cartea tratează rolul din ce în ce mai important pe care îl va juca în viața noastră computerul dotat cu un nivel de discernământ din ce în ce mai pronunțat, astfel încât va lua deciziile de cumpărare în locul nostru. Ceea ce va aduce schimbări majore în relația dintre branduri și consumatori”, a declarat Liana Mihai – Managing Director OMD/phd Romania.

Lansarea „Sentience” a fost anunțată în avanpremieră la Festivalul Cannes Lions din luna iunie, în acord cu tema seminarului la care a participat ca invitat special Sir Tim Berners-Lee, inventatorul Internetului, care a prezentat viziunea sa privind impactul pe care îl va avea Inteligența Artificială asupra societății și a lumii de business.

Sir Tim Berners-Lee se alătură personalităților marcante precum Stephen Hawking, Elon Musk, Bill Gates sau Steve Wozniak care și-au expus în ultima perioadă opiniile legate de impactul pe care Inteligența Artificială îl va avea, altfel spus, potrivit lui Stephen Hawking, „ar putea fi cel mai mare eveniment din istoria omenirii (și) … ar putea fi și ultimul, dacă nu învățăm să evităm riscurile.”

CITEȘTE: „HAIDEȚI ÎN TEAM BUILDING!”

În cadrul prezentării de la Cannes Lions, Sir Berners-Lee a precizat că „pentru a face parte din lumea afacerilor, trebuie să fii creator de informație”, prezicând un viitor în care Inteligența Artificială va fi motorul decizional în majoritatea corporațiilor.

Scenariul său de viitor, departe de clișeul roboților care ar urma să conducă lumea, se referă la Inteligența Artificială care va acapara businessurile guvernate de algoritmi, pe măsură ce datele vor fi la îndemâna oricui. El prezice un viitor al companiilor care ar putea lua decizii pe baza algoritmilor, fără asistare umană.

VEZI TOPUL CELOR MAU PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015

Cu toate acestea, Berners-Lee atrage atenția asupra faptului că businessurile vor ține pasul cu aceste schimbări numai dacă vor deveni creatori de conținut, dincolo de a lansa un simplu site pentru promovarea produselor.

Berners-Lee a fost optimist în ceea ce privește fenomenul open data și impactul Inteligenței Artificiale în business și societate, în special în industria de sănătate și wellbeing. Dar a avertizat că există o „linie roșie”.

„Sentience” poate fi achiziționată de pe Amazon, iBookstore sau Google Play, iar toate veniturile obținute din vânzare vor fi direcționate către UNICEF.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii