Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Eurosport va transmite Jocurile Olimpice din perioada 2018-2024

Comitetul Olimpic Internațional a anunțat la 29 iunie că Eurosport, companie deținută de Discovery, a câștigat pentru 1,3 miliarde de euro drepturile de difuzare TV și pe toate platformele în Europa, pentru patru ediții ale Jocurilor Olimpice ce se vor desfășura în perioada 2018 – 2024, informează Media Expres.
eurosport

În linie cu cererile Comitetului Olimpic Internațional și ale fiecărei piețe în parte, Discovery și-a luat angajamentul ca, pe durata competiției, să transmită un minim de 200 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice și 100 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă pe televiziuni libere la retransmisie. Discovery va sublicenția o parte din drepturi în mai multe piețe din Europa.

Pentru Discovery Communications, una dintre cele mai mari companii media din lume, parteneriatul cu Jocurile Olimpice este o premieră absolută.

Cu o medie de 10 televiziuni în fiecare piață și cea mai bună ofertă de sport pe platforme online și OTT din Europa, Discovery și Eurosport ajung la peste 700 de milioane de telespectatori din Europa.

Acoperirea asigurată de Discovery și Eurosport va fi extinsă prin acces la televiziuni libere la retransmisie și prin intermediul unor parteneriate inovatoare cu furnizori de conținut și distribuitori, care vor aduce Jocurile Olimpice mai aproape de telespectatori.

Discovery a achiziționat drepturile exclusive în valoare de 1,3 miliarde de euro, pentru toate platformele, inclusiv pentru televiziuni libere la retransmisie, televiziuni cu plată, online și pe mobil, disponibile în toate cele 50 de țări și teritorii din Europa, se mai arată în comunicatul de presă semnat de Comitetul Olimpic International.

Thomas Bach, Președintele Comitetului Olimpic Internațional, a declarat: „Parteneriatul dintre Discovery și Comitet este extrem de important și suntem bucuroși să avem Eurosport alăturide noi, ca gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European. Acest acord va asigura o acoperire completă a Jocurilor Olimpice în Europa, incluzând garanția accesului extins, prin intermediul televiziunilor libere la retransmisie disponibile în toate teritoriile. Discovery și Eurosport au demonstrat un angajament puternic față de Jocurile Olimpice, față de sporturile olimpice și față de viitorul Mișcării Olimpice. Veniturile generate de acest parteneriat pe termen lung vor fi redistribuite de către Comitetul Olimpic Internațional Mișcării Olimpice, ce are ca obiectiv promovarea sportului în întreaga lume. De asemenea, Discovery și Eurosport au încheiat un parteneriat cu Comitetul Olimpic Internațional în vederea dezvoltării televiziunii Olympic Channel în Europa. În plus, acest parteneriat oferă garanția că toți fanii sportului din Europa se vor putea bucura de o acoperire excelentă a Jocurilor Olimpice și a sporturilor olimpice, pe întreaga perioadă de desfășurare a competiției, pe orice platformă doresc.”

 

David Zaslav, Președinte și CEO Discovery Communications, a adăugat: „Marcăm astăzi un moment istoric, prin adăugarea inelelor Olimpice la portofoliul Discovery Communications. Angajamentul pe termen lung încheiat cu domnul Președinte Thomas Bach și cu Comitetul Olimpic Internațional consolidează poziția Eurosport drept cel mai important grup media de sport din Europa, extinzând prezența Eurosport pe toate platformele. Eurosport are deja experiența difuzării sporturilor de vară sau de iarnă prezente în cadrul Jocurilor, însă difuzarea Jocurilor Olimpice, cel mai important eveniment din lume transmis în direct, este o oportunitate editorială și strategică unică. Mai mult, acest nou parteneriat este un câștig imens pentru fanii sportului din Europa, care vor avea la dispoziție multiple programe disponibile pe orice platformă, ceea ce ne va asigura că flacăra olimpică va arde pe tot parcursul anului”.

Istoria de 30 de ani a Discovery ca lider la nivel global pe segmentul programelor de non-ficțiune oferă companiei poziția unică de a surprinde și difuza poveștile remarcabile ale celor implicați în Jocurile Olimpice nu doar o dată la doi ani, ci în fiecare an, pe tot parcursul anului.

Având în vedere că mai mult de jumătate dintre programele disponibile deja pe Eurosport sunt despre sporturi olimpice, combinația dintre sporturile de iarnă, ciclism, tenis și atletism și Jocurile Olimpice permite Discovery și Eurosport să capteze atenția fanilor acestor sporturi de-a lungul întregului an. Discovery și Eurosport vor avea acces la emblemele olimpice și o arhivă video bogată ce vor consolida poziția Eurosport de gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European.

De asemenea, cei doi parteneri au agreat să coopereze în vederea dezvoltării televiziunii Olympic Channel, profitând de prezența online a Eurosport prin intermediul Eurosport.com – cea mai importantă destinație online de sport – și al Eurosport Player – cel mai important serviciu OTT.

Juan Antonio Samaranch, membru al Comitetului Executiv și membru delegat al Comitetului Olimpic Internațional pentru drepturile de difuzare la nivel european, a spus: „Suntem încântați că am semnat acest parteneriat care va asigura o acoperire extraordinară a Jocurilor Olimpice și va face cunoscute valorile olimpice unei audiențe numeroase din Europa, prin intermediul tuturor platformelor media. Discovery și Eurosport vor asigura expunerea Jocurilor Olimpice prin intermediul propriilor televiziuni și al platformelor media și, unde va fi necesar, vor sublicenția o parte din drepturi altor televiziuni. Fanii sporturilor olimpice se vor putea bucura de o acoperire digitală completă prin intermediul platformelor digitale pan-regionale ale Eurosport”.

 

JB Perrette, Președinte Discovery Networks International, a adăugat: „Am preluat Eurosport în urmă cu un an, asumându-ne pe termen lung misiunea de a revigora și de a consolida rețeaua și brandul. Anunțul de astăzi este un pas înainte în atingerea acestui obiectiv. Expertiza unică a Eurosport și posibilitatea de a difuza Jocurile Olimpice în 50 de piețe în 20 de versiuni lingvistice, prin intermediul unor platforme multiple, reprezintă un câștig imens pentru iubitorii sportului. Suntem încântați și onorați să semnăm acest parteneriat cu unul dintre cele mai cunoscute și cele mai puternice branduri la nivel global, care nu doar că aduce cel mai important eveniment mondial, ci și împărtășește valorile noastre fundamentale, legate de a implica și inspira oamenii, pe lângă a le oferi divertisment”.

Parteneriatul include ediția a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la PyeongChang din 2018 și ediția a XXXII-a a Olimpiadei de la Tokyo din 2020, precum și Jocurile Olimpice din 2022 și 2024 ale căror orașe-gazdă încă nu au fost anunțate.

Discovery a achiziționat drepturile pentru toate teritoriile în Europa, mai puțin în Rusia.

Teritoriile incluse sunt: Albania, Andorra, Armenia, Austria, Azerbaijan, Belarus, Belgia, Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Georgia, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Israel, Italia, Kosovo, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Muntenegru, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Ucraina, Marea Britanie**, Vatican. Pentru Franța și Marea Britanie doar edițiile din 2022-2024 deoarece drepturile de difuzare în aceste teritoritorii au fost deja atribuite pentru Jocurile Olimpice din 2018 și 2020.

Comitetul Olimpic Internațional este o organizație non-profit independentă, internațională, alcătuită din voluntari, ce are ca obiectiv crearea unei lumi mai bune prin sport.

Organizația alocă peste 90% din veniturile sale unei ample mișcări sportive, ceea ce presupune că în fiecare zi echivalentul a 3,25 milioane de dolari sprijină sportivi și organizații sportive din întreaga lume.

Grupul Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa și este deținut de Discovery Communications, fiind în prezent lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată.

Eurosport ajunge la 222 milioane de abonați din 91 de țări din Europa, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Eurosport.com este cea mai importantă platformă online de sport din Europa înregistrând 23 milioane de vizitatori pe lună.

Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK) este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape trei miliarde de abonați în peste 220 de țări și teritorii. Televiziunile companiei sunt: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra, Discovery Science și OWN: Oprah Winfrey Network.

În 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport. În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 503 de milioane de abonați din 108 de țări și teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii