Compania Mollie a apărut de fapt ca un proiect secundar al primului start-up fondat de Adriaan Mol, MessageBird. Această companie este oarecum similară cu Twilio din SUA, dar Adriaan Mol a renunțat la ea în urmă cu mulți ani și s-a concentrat pe Mollie.
Antreprenorul Adriaan Mol a fondat compania în 2004, iar de atunci a crescut la peste 300 de angajați și aproximativ 100.000 de clienți. Mollie, cu sediul în Olanda, gestionează plățile în magazinele online.
Runda de finanțare a fost condusă de TCV din Statele Unite, un cunoscut investitor. Acesta a mai investit bani în companii importante precum Airbnb, ByteDance, Spotify, Revolut, precum și în Tourradar din Austria.
Mollie nu este singurul grup de companii care utilizează API-uri și plug-in-uri pentru a integra cu ușurință opțiuni de plată precum cardul de credit, Apple Pay, PayPal sau Klarna (transfer bancar instant, plată în rate) în site-uri web. Deși insolvența răsunătoare a Wirecard a determinat eliminarea unui jucător important, totuși Adyen din Olanda, Worldline din Franța sau Stripe din SUA, pot fi niște competitori puternici pentru Mollie, potrivit Born2Invest.
Însă, Adriaan Mol, știe cât de dură este competiția, de aceea are o strategie: vrea să servească fiecare țară într-un mod țintit, localizând toate serviciile (limbă, metode de plată) și concentrându-se asupra întreprinderilor mici și mijlocii, care văd criza coronavirusului ca un motiv puternic pentru a intra în comerțul electronic cât mai repede posibil.
În plus, antreprenorul are destule planuri pentru compania sa, ce ar putea include emiterea de carduri de credit sau produse financiare noi pentru companii. Industria aplicațiilor și de media este deja deservită de Mollie.