Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Europa de Est va începe să piardă abonați și venituri din distribuția TV începând cu anul viitor

Un studiu realizat de compania britanică Digital TV Research prevede că 2019 este anul în care Europa de Est va înregistra cele mai mari încasări din istorie în distribuția de televiziune lineară prin cablu și satelit care taxează clienții cu un abonament lunar, (denumită generic în limba engleză pay-TV), de 6,95 miliarde de dolari, după care va urma un declin în încasări, până la 6,59 miliarde în 2024, informează Media Expres.
cablu_tv.jpg

Scăderea este pusă parțial pe seama digitalizării și a renunțării la cablul analogic, pe seama declinului vizionării televiziunii lineare în detrimentrul serviciilor video-on-demand, dar și pe seama condițiilor economice din regiunea din care face parte și România, notează Media Expres.

„În Europa de Est urmează vremuri grele, cu o ofertă scăzută de locuri de muncă fapt care îi obligă pe mulți să caute de lucru în străinătate, migrație care coroborată cu scăderea natalității va duce la scăderea numărului de case cu televizoare în 18 țări din cele 22 din regiune, între 2018 și 2024, cu 2,5 milioane. Numărul de abonați la serviciile pay TV din Europa de Est va scădea de la 82,33 milioane la finalul 2018 la 78,64 milioane în 2024.Nu este o veste bună, dar situația este mai bună decât în SUA”, potrivit declarației lui Simon Murray, analist principal la Digital TV Research.

Europa de Est se îndreaptă cu pași hotărâți spre renunțarea la cablul TV analogic, care număra încă 17,67 milioane de abonați la finalul anului trecut, din care vor mai rămâne doar 568.000 până în anul 2024. Numărul abonaților la cablul TV digital va crește însă cu doar 13 milioane între 2018 și 2024, până la 78 de milioane.

Numărul abonaților la serviciile de televiziune va scădea în 10 țări între 2018 și 2024, Rusia urmând să înregistreze jumătate din numărul total de abonați din regiune în 2024, chiar dacă estimările arată că va pierde 2,88 milioane de abonați între timp.

Una dintre dinamicile remarcabile din regiune este creșterea conversiei la digital, raportul calculând că veniturile din analogic vor scădea cu 844 de milioane de dolari în perioada amintită, în vreme ce veniturile din digital vor crește cu 502 milioane de dolari.

Publicat în luna mai 2019, raportul de 224 de pagini în format PDF / PowerPoint și Excel are trei părți: un „Outlook: Forecasts” pentru 22 de țări într-un format de 57 de pagini de tip PowerPoint cu tabele, grafice și enumerări cu puncte; un document de lucru în Excel care acoperă fiecare an din 2010 și până în 2024 pentru 22 de țări cu informații privind numărul de case cu TV, numărul de abonați pay TV și veniturile din pay TV ale operatorilor majoritari, cât și un sumar sub formă de tabel pe țări și pe tipuri de platforme de distribuție; și un „Insight” care este un document de 87 de pagini în format PDF ce conține detalii despre fiecare țară analizată.

Pentru România, raportul care este de vânzare online pe site-ul digitaltvresearch.com cu 1.000 de lire sterline (aproximativ 1.154 de euro) ia în considerare doar patru operatori: RCS & RDS/Digi TV, UPC, Telekom Romania și Orange TV, notează Media Expres.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii