Cautare




, Staff

Agricultură |
|

Euromonitor: România este țara europeană cu cea mai rapidă creștere a pieței de grădinărit

În timp ce Europa Occidentală a înregistrat o creștere lentă a pieței de grădinărit în ultimii cinci ani, Europa de Est și țările nordice oferă noi oportunități, România fiind țara europeană cu cea mai rapidă creștere a acestei piețe, în următorii cinci ani, arată un studiu efectuat de Euromonitor.
gradinarit shutterstock_151137665

Europa de Vest este a doua cea mai mare regiune după valorea vânzărilor produselor de grădinărit, după America de Nord. Germania și Marea Britanie sunt cele mai mari piețe din regiune, însumând o cotă de piață de 37%. Pe de altă parte, redresarea economică lentă în țările din Sud-Estul Europei, precum Italia, a dus la scăderi pe segmentul de grădinărit, pe măsură ce consumatorii au fost precauți și nu au mai cumpărat produse scumpe.

Grădinăritul este o piață matură în majoritatea țărilor din Europa de Vest, iar specialiștii Euromonitor se așteaptă ca în următorii cinci ani creșterea să fie lentă. Pe de altă parte, Europa de Est este o regiune cu potențial. Fiecare est-european a cheltuit, în medie, 7 dolari pe produse de grădinărit, în 2016, față de 62 de dolari, cât a cheltuit un vest-european. Cea mai mare piață est-europeană rămâne, însă, Rusia, care a înregistrat, de asemenea, cel mai rapid declin, din cauza condițiilor meteo, creșterii inflației și prețurilor scăzute ale petrolului.

În schimb, oportunitățile de creștere vin din țări precum România și Polonia, subliniază analiștii Euromonitor. Grădinăritul crește într-un ritm rapid în aceste țări și încă are potențial, având în vedere că această categorie încă este subdezvoltată.

“În România, acest segment a fost influențat pozitiv de expansiunea lanțurilor de retail specializate, care au jucat un rol-cheie în educarea consumatorilor. Acești retaileri nu doar că au prețuri accesibile pentru produsele lor, ci au și un portofoliu divers. Există un interes în creștere pentru grădinărit în rândul locuitorilor din mediul urban, deoarece sunt mai înclinați să aibă propriile plante și ghivece și să își cultive propriile mirodenii”, spune Stefano Botter, Home and Tech Analyst at Euromonitor International.

De asemenea, în zonele urbane din Polonia există un interes tot mai mare pentru un mediu înconjurător cât mai nepoluat, care se traduce prin cât mai multe plante de interior.

Țările nordice oferă, de asemenea, noi oportunități de creștere companiilor de pe piața de grădinărit. Interesul crescut se datorează unei clime specifice, dar și creșterii nivelului de trai din aceste țări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii