Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Est-europenii, datoriile și educația financiară

guliver_gettyimages_6_opt.jpg
Peste 56% dintre români şi 48% dintre polonezi consideră că lipsa educaţiei financiare duce la dificultăţi în rambursarea obligaţiilor de plată, în timp ce la polul opus se află cehii (7%) şi slovacii (6%), potrivit unui studiu realizat de grupul KRUK.

Două treimi dintre români, la fel ca și în cazul polonezilor, spun că lipsa culturii financiare conduce la cheltuieli excesive care depăşesc veniturile curente, la semnarea de contracte pe care nu le înţeleg şi la diminuarea economiilor personale.Aproape trei sferturi dintre rezidenţii celor patru ţări europene sunt de părere că o educaţie financiară neadecvată duce la acumularea de datorii.

„Locuitorii din Europa Centrală şi de Est simt că au o lipsă de cunoştinţe suficiente despre finanţe. În plus, aproape toţi locuitorii din Polonia, România, Cehia şi Slovacia subliniază faptul că educaţia financiară timpurie este de ajutor în viaţa de zi cu zi”, a declarat Tomasz Ignaczak, director general al KRUK România.

Potrivit respondenţilor din România, Polonia, Cehia și Slovacia, responsabilitatea pentru pregătirea financiară ar trebui să revină familiei şi şcolii. Astfel, 60% dintre slovaci declară că educaţia financiară ar trebui primită de la părinţi, însă doar 34% dintre polonezi şi 48% dintre români se bazează în acest sens pe familie.

Cum fac est-europenii educație financiară copiilor

Totuşi, majoritatea locuitorilor din ţările din Europa Centrală cred că sistemul de învăţământ ar trebui implicat în predarea cunoştinţelor financiare. De remarcat este faptul că 16% dintre români menţionează că această educaţie poate fi inclusă în programele de învăţământ preşcolare.

Conform studiului efectuat de grupul KRUK, există diferenţe între români şi slovaci, comparativ cu polonezii şi cehii, în privinţa etapei când ar trebui predate elemente de educaţie financiară. Astfel, 56%, respectiv 55% din populaţia din Polonia şi Cehia împărtăşeşte opinia că rolul cel mai important în educaţia financiară ar trebui jucat de învăţământul gimnazial şi liceal. Slovacii (65%) şi românii (63%) mută rolul educativ într-o măsură mai mare spre învăţământul superior.

Sondajul mai indică faptul că băncile şi alte instituţii financiare, inclusiv societăţile de recuperare de creanţe, ar trebui să fie responsabile pentru educarea publicului cu privire la aspectele financiare.

Studiul multicultural a fost realizat de grupul KRUK în perioada august – noiembrie 2013, în ţările în care este prezent – Polonia, România, Cehia şi Slovacia. Cercetarea s-a efectuat pe un eșantion de câte 1.000 de persoane în fiecare țară.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii