Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Social media |
|

Escrocheriile pe Facebook ating milioane de utilizatori pe an

Compania furnizoare de soluții software Bitdefender a realizat un studiu care evidenţiază cele mai frecvente cinci păcăleli pe Facebook în ultimii doi ani.
internet

Clasica “Ghici cine ți-a vizualizat profilul?” este cea mai des întâlnită, dar nu  singura păcăleală posibila pe reţeaua de socializare, avertizează analiștii comportamentali și psihologii din cadrul Bitdefender. Compania furnizoare de soluții software  a realizat un studiu  pe parcursul a doi ani, iar acesta arată că escrocii infectează milioane de utilizatori Facebook cu scheme cunoscute, prezentate sub diverse forme.

Aproape jumătate dintre amenințările cibernetice mizează pe curiozitatea utilizatorilor de a ști cine le-a vizualizat profilul, dar una din trei fraude atrage victimele cu funcționalități pe care Facebook nu le-a implementat încă, precum butonul de “Dislike” sau personalizarea Timeline-ului cu palete noi de culori.

Tombole false, cum ar fi cele cu bilete gratis la Disneyland (care atrageau zeci de mii de victime in 2013) sau puncte de joc, reprezintă 16.51% din numeroasele escrocherii din ultimii doi ani, în timp de materialele pornografice cu celebrități reprezintă 7.53%. Escrocheriile de pe Facebook fac bani prin chestionare frauduloase sau viruși de tip Troian care fură parole bancare sau din browser.

Cele mai populare categorii de escrocherii folosite de criminalii cibernetici pentru a păcăli utilizatorii de Facebook sunt Ghici cine ți-a vizualizat profilul? ( 45.50%), noi funcționalități ale Facebook (29.53%), Escrocherii cu premii ( 16.51%), Escrocherii cu celebrități (7.53%), materiale video cu atrocități ( 0.93%). Escrocheriile de tip “cine ţi-a vizualizat profilul” ating milioane de utilizatori pe an, pentru că mesajele sunt adesea personalizate, devenind astfel mai convingătoare.

Experții în securitate ai Bitdefender avertizează că materialele video ce promovează violența câștigă popularitate. Escrocheriile de tip “Like and Share” care se folosesc de imagini șocante, precum animale lovite, copii suferinzi și femei torturate reprezintă 1% din totalitatea fraudelor, potrivit studiului.

O echipă de analiști comportamentali și psihologi a analizat cele cinci categorii de escrocherii și a concluzionat că nu există un profil al victimei tipice. Cu toate acestea, analiza psihologică a evidențiat o legătură strânsă între victime și lipsa de informare, în special în ceea ce privește modul de funcționare a rețelei sociale Facebook.

Pe lângă actualizarea sistemului de operare, a soluției antivirus și a altor aplicații software, utilizatorii trebuie să evite să completeze chestionare pe Facebook sau să apese Like sau Share pentru a vizualiza un video.

Studiul Bitdefender a analizat 850.000 de escrocherii răspândite în țări precum România, Statele Unite, Marea Britanie, Australia, Germania, Spania, Franța și Arabia Saudită începând cu octombrie 2012.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii