„Dacă situația se va înrăutăți și se va extinde la alți mari producători auto din Germania sau Franța, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României, inclusiv de mașini și kituri de componente”, arată analiza realizată de specialiștii Erste. În același timp, Erste nu exclude și o scădere a importurilor de vehicule ale României, dacă situația se agravează, ceea ce ar putea duce la decalajul dintre contribuția importurilor și exporturilor la creșterea economică a țării.
Țările din Europa Centrală și de Est (ECE) au produs anul trecut aproximativ 4 milioane de mașini, o treime din acestea fiind sub mărcile grupului Volkswagen (VW), și anume Audi, Skoda, Volkswagen, Porsche sau Seat.
Conform Erste, scandalul privind emisiile nu va avea un impact major asupra producției de mașini în regiunea ECE dacă rămâne limitat la vechile motoare diesel VW. Cu toate acestea, dacă problema afectează alte motoare și alți producători, ar avea un efect negativ asupra întregului sistem de producție auto din ECE, până la momentul în care vor fi implementate noi tehnologii pentru a soluționa problema.
CINE ESTE NOUL ȘEF VW ȘI CE PROMITE ACESTA
În urma scandalului, cele mai afectate țări din regiunea ECE vor fi Polonia și Slovacia. Anul trecut, VW a produs în Polonia 175.000 de mașini în cele trei fabrici din țară, ceea ce reprezintă o treime din volumul industriei prelucrătoare din Polonia. VW este al doilea mare producător auto din Polonia, iar anul trecut este așteptată creșterea semnificativă a producției VW în Polonia, după ce compania va deschide o patra fabrică. În consecință, orice scădere semnificativă a vânzărilor VW poate avea efecte negative asupra acestei țări.
VEZI CARE ESTE BUGETUL DE PUBLICITATE AL MĂRCII VOLKSWAGEN ÎN ROMÂNIA
În ceea ce privește Slovacia, fabrica VW din Bratislava este cel mai mare exportator, dar și unul din cei mai mari angajatori ai Slovaciei (9.900 de angajați). Anul trecut, producția din Slovacia a atins 400.000 de vechicule, care au fost vândute integral în străinătate.
SCANDALUL VOLKSWAGEN, O AMENINȚARE MAI MARE PENTRU ECONOMIA GERMANIEI DECÂT CRIZA ELENĂ A DATORIILOR