FacebookTwitterLinkedIn

Grupul Enel a finalizat vânzarea întregii sale participații deținute la compania de telecomunicații Open Fiber, respectiv 50%.

“Odată cu sfârșitul anului, ne-am încheiat și călătoria cu Open Fiber, care ne-a permis să obținem rezultate extraordinare la nivel industrial în Italia, precum și să ne aprofundăm cunoștințele despre fibră optică. Datorită Open Fiber, conducerii sale și tuturor colegilor noștri, am pus la dispoziția țării aproximativ 64.000 de kilometri de infrastructură de fibră optică FTTH de foarte mare viteză, un rezultat pe care, cu puțini ani în urmă, puțini și l-ar fi imaginat. Profitând de o expertiză consolidată în prezent în această privință, continuăm să analizăm cu mare atenție oportunitățile de a crea valoare în alte zone geografice, inclusiv prin modelul Stewardship, sprijinind intensificarea interconectării într-un context de creștere dinamică, favorabilă incluziunii și sustenabilă”, a declarat Francesco Starace, Chief Executive Officer și Director General al Enel.

Astfel, 40% din capitalul social al Open Fiber a fost vândut către Macquarie Asset Management pentru o valoare de aproximativ 2,19 de miliarde de euro. De asemenea, 10% din capitalul social Open Fiber a fost vândut către CDPE pentru o valoare de aproximativ 534 de milioane de euro. Prin urmare, tranzacția se ridică la aproximativ 2,73 de miliarde de euro.

Recent, Enel, cea mai mare companie de utilități din Europa, prezentă și pe piața din România, a anunțat un nou plan strategic pentru următorii ani.