Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

SmallBusiness |
|

Emoțiile care aduc succesul

Andreea Pătrașcu, Program Management Office Manager, Orange România, a avut o carieră dinamică, începându-și activitatea în vânzări și continuând cu proiecte de resurse umane. În prezent, ea guvernează bunul  mers al portofoliului de proiecte și inițiative la nivel de organizație în cadrul Orange România. La Successful Me 4, Andreea a vorbit despre emoții, ca cheie a drumului către succes.
DSC_7967 (1)

“Viaţa este o călătorie în care adunăm o colecţie de proiecte şi iniţiative al căror succes depinde în mare măsură de capacitatea noastră de execuţie, de bunele alegeri pe care le facem pe traseu, dar, bineînţeles, şi de resursele pe care le avem la dispoziţie și de fructificarea lor”, a explicat Andreea în introducere. În contextul în care toți oamenii au o serie de abilități, însă nu toți știu să le fructifice la fel de bine, motivul pentru care nu toți ajung să aibă succes este, în viziunea Andreei, că “uităm să luăm în calcul emoţiile de pe traseu”. “Emoţiile ne determină capacitatea de a lua decizii în momentele cele mai dificile şi ne pot împiedica sau ajuta să fructificăm resursele de care dispunem”, a explicat ea în continuare.

Prima sa poveste a fost centrată în jurul emoției din fața unui obstacol. Andreea a povestit cum era pe punctul de a renunța la primul său job, în vânzări, pentru că rezultatele sale inițiale nu erau la nivelul așteptărilor. Însă, în momentul în care și-a stabilit obiective clare, segmentate pe acțiuni zilnice, rezultatele pozitive au început să apară. “Am început să nu mă mai plâng că primesc NU-uri, ci m-am bucurat că le primesc, pentru că la un număr de NU-uri primeam şi un DA. Aşă că orice NU primit mă apropia de un DA”, povestește ea. Eficientizarea acțiunilor sale a făcut-o să ajungă unul dintre primii 25 de vânzători ai companiei de asigurări în doar un an și jumătate, demonstrând astfel că orice problemă, abordată corect, te poate aduce mai aproape de succes.

Cea de-a doua sa poveste a început odată cu cariera sa la Orange, unde lucra tot pe vânzări, însă “la divizia de clienți mari”. Aici a descoperit că vânzările pot fi chiar mai complexe, fiindcă fiecare contract și fiecare client erau diferiți față de ceilalți, iar ea trebuia să se adapteze la fiecare situație de negociere, fără să aibă un reper în activitatea anterioară. Emoția cu care s-a confruntat atunci a fost “emoţia pe care o avem în faţa ambiguităţii”. Însă a învățat să se adapteze și în această situație, explicând că “am planificat pentru început obiectivul final, ştiam care e direcţia şi am preferat acţiunea în faţa lipsei de acţiune”.

După ce a acumulat suficient know-how, poziția ei în cadrul Orange s-a schimbat, urmând să facă training cu ceilalți oameni de vânzări. Aici a descoperit cea de-a treia emoție, “atitudinea față de schimbare”. Reticența inițială și-a explicat-o prin principiul “duşmanul mai binelui este chiar binele însuşi” și a ales să capitalizeze noile oportunități și să învețe lucruri noi, în ciuda provocărilor pe care preconiza ca le-ar putea întâlni pe parcurs.

Ultimul său sfat pentru participanții Successful Me 4 a fost că “atitudinea faţă de colegi poate să te ducă mai aproape de succesul pe care îl doreşti”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii