Programul „Ce se întâmplă, doctore?” a fost cel mai urmărit în perioada amintită, cu un rating mediu de 4,8% (urban, 18 – 49 de ani), notează BPN Blog. „Vremea” lui Busu (Florin Busuioc) a avut un rating mediu de 4,6% iar „Horoscopul” prezentat de Neti Sandu, 4,5% rating. Temele de interes ale românilor, la început de zi, sunt justificate: sănătate, cum va fi vremea și ce mai spun astrele.
„Observatorul dimineţii” este preferat la Antena 1, cu rubricile „Dimineaţa mondenă” (2,9% rating) şi „Horoscop” (2,8%). „Neatza cu Răzvan şi Dani” a înregistrat un rating de 2,4% pe targetul comercial în intervalul amintit.
La matineu, românii consumă și filme, dacă li se livreză. Astfel, la Kanal D, serialul turcesc „Iubire ascunsă” a înregistrat „audienţe semnificative”.
În afara celor trei mari televiziuni – Pro TV, Antena 1 și Kanal D – românii au ales și programele de știri de la Antena 3.
Telespectatorii programelor matinele au în majoritate studii medii. Indexul de afinitate pentru studiile superioare este sub 100%, cu excepția emisiunii „Neatza cu Răzvan şi Dani”. Circa 60% dintre consumatorii matinali de TV nu lucrează (pensionari, casnice, studenţi sau şomeri), potrivit analizei BPN Blog.
Companiile care au investit cele mai mari volume de publicitate în aceste programe au fost: Unilever, Rewe, Reckitt Benckiser și companii de teleshopping Telestar şi Studio Moderna.