Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Emil Popescu

Emil Popescu.jpg
Avere: 8 milioane de euro Vârstă: 47 de ani Reşedinţa: Bucureşti Domenii: Băuturi alcoolice

De meserie este inginer auto, motiv pentru care şi primele afaceri le‑a avut în transporturi. Succesul l‑a obţinut însă în cu totul alt domeniu, odată cu preluarea, alături de nemţii de la Schloss Wachenheim, a producătorului de şampanie Zarea, nume de tradiţie pe piaţa locală. În cei şase ani de când se află la conducere, Emil Popescu a ridicat compania pe profit, plasând‑o în topul celor mai importanţi producători la nivel local. Şi asta după ce, la momentul achiziţiei, firma bucureşteană era plină de datorii, fiind interesantă pentru eventualii investitori mai mult pentru proprietăţile imobiliare deţinute. Lucrurile s‑au schimbat între timp, Zarea a trecut printr‑un amplu proces de restructurare, care a vizat concentrarea producţiei în două locaţii, faţă de patru‑cinci anterior, dar şi reduceri de personal. „Am început cu procesul de restructurare în decembrie 2008. Iar în martie 2009 eram gata: am analizat poziţiile şi am făcut economie pe orice post am considerat că nu afectează activitatea“, spune Popescu. Nu de alta, dar compania era poziţionată pentru creştere, nicidecum pentru scădere. Piaţa locală a înregistrat anul trecut un recul de 10% pe segmentul şampaniei, care pare să se menţină şi în 2010.

De altfel, în prima parte a anului, vânzările au fost chiar mai reduse decât în perioada similară din 2009. Criza s‑a văzut mai mult pe segmentul produselor destinate clasei cu venituri medii şi mai puţin la produsele scumpe. În prezent, producătorul bucureştean are o cotă de circa 30% la şampanie. Până în 2008, strategia firmei era orientată pe cote de piaţă, nu pe profit, după cum declară Popescu. Zarea avea în spate nişte mijloace fixe foarte valoroase, care puteau aduce un profit important pe termen scurt.

În acelaşi timp, acestea presupuneau şi un important potenţial de creştere, pentru că exista un mare cash‑flow de investit. Nu în ultimul rând, s‑a schimbat şi strategia în ce priveşte investiţiile. Acestea nu s‑au mai ridicat la nivelul celor de până în 2008, s‑au redus la doar câteva sute de mii de euro. „În 2009 ne‑am temperat, ne‑a fost şi nouă frică neştiind cât de adânc poate să atingă criza. Au fost reduse costurile de marketing şi ne‑am concentrat să obţinem un profit, chiar dacă nu mare“, afirmă Popescu.

Compania a revenit pe profit anul trecut (131.000 de euro), în timp ce cifra de afaceri a scăzut uşor, cu peste 1%, la 14,5 milioane de euro. Problema terenurilor nu a fost rezolvată, însă. Zarea are mai multe terenuri de vânzare, care ar putea aduce bani buni, deşi momentul nu este deloc prielnic unor tranzacţii de gen. Abia după aceea, acţionarii s‑ar putea gândi la o colaborare cu un fond de investiţii, susţine Popescu. Colaborarea acestuia cu nemţii de la Schloss Wachenheim datează din anul 2000, când au creat împreună compania Karom Trading. Era o fabrică mică, unde se producea şampania Faber. În 2004 au preluat Zarea, la momentul actual Popescu deţinând un pachet de circa 36% din titluri. Nu vrea să renunţe la această participaţie, nu în 2010 cel puţin. Dacă ar fi să o ia de la capăt, i‑ar plăcea să lucreze într‑o industrie cu mai mulţi bani, cum ar fi telecomunicaţiile sau energia. A simţit acest lucru după ce a terminat MBA‑ul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii