FacebookTwitterLinkedIn

Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?

Cuvântul care definește cel mai bine anul 2021 este progresul. Atât cel concret, care pentru noi se măsoară în numărul de metri pătrați construiți de la o lună la alta și în amploarea echipei de constructori – peste 550 de oameni – care se află zilnic pe șantier, cât și progresul ca viziune, ca inovație în gândire, ca dorință de a face în fiecare zi un pas în plus pentru a realiza un vis măreț – crearea unui stil de viață premium în România.

Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

În mod obișnuit, inflația reprezintă o amenințare pentru business-urile din diverse domenii. In ceea ce ne privește, putem spune că avantajul de a activa pe piața imobiliară premium se simte cel mai mult în această perioadă. Proprietățile exclusiviste sunt cea mai sigură soluție de a bate inflația. Mai mult, rezultatele din 2021 sunt peste estimările de la începutul anului, iar 2021 a fost de departe cel mai bun an pentru Nordis, atât din prisma vânzărilor, cât și din prisma consolidării business-ului și echipei de management.

Care au fost motivele de satisfacție sau de optimism în 2021?

Dacă ar fi să menționez două momente-cheie care au adus culoare acestui an, aș aminti evenimentele Nordis. În vară am inaugurat zona de lobby, cafenea și galerie comercială a ansamblului hotelier și rezidențial Nordis Mamaia, iar în septembrie an organizat un eveniment tip open house, tot la proiectul de la malul mării. Aceste două evenimente au însuflețit conceptul unic pe care îl aducem în România și au oferit o imagine concretă a standardelor înalte pe care le propune Nordis Group. Totodată, la nivel de începere a construcțiilor, anul acesta a marcat debutul șantierului pentru imobilul rezidențial Nordis View, situat în București, precum și începerea lucrărilor pentru proiectul Nordis Sinaia 5***** și startul lucrărilor pentru etapa a doua a proiectului Nordis Mamaia 5*****.

Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.

Consider că mediul de business a învățat în acest an să se adapteze unei noi normalități. Vremurile incerte pe care le trăim cu toții ne provoacă să găsim soluții inovatoare de a depăși momentele de impas și pentru a ne continua activitatea, fie că vorbim de o nouă abordare de business, aducerea unor noi membri în echipa de management sau concentrarea pe noi tactici de a promova produsele companiei.

Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021?  Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?

Consider că deciziile bune au fost cele legate de acordarea granturilor companiilor afectate de pandemie, cât și de susținerea timidă a domeniului HoReCa. Din prisma domeniului în care activăm, ce a lipsit cu desăvârșire în acest an a fost clarificarea limitei pentru aplicarea TVA 5%, pentru mărirea acestui plafon în fapt, care nu mai este ancorat în realitatea pieței imobiliare.

Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?

În 2022, rapiditatea cu care business-urile din diverse domenii vor reuși să se plieze pe noile reguli de funcționare la nivel mondial va defini succesul lor pe termen lung. Trăim perioade care ne testează limitele și ne încurajează să fim mereu mai dinamici, mai hotărâți și mai receptivi la schimbare ca niciodată.