Cautare




, Contributor

Power Breakfast |
|

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România: “Inechitatea socială crește pe măsură ce accesul la tehnologie scade “

Google România se identifică a fi un jucător activ în sectorul educației, iar Elisabeta Moraru subliniază importanța unei legături strânse între tehnologie și zona de învățare.  
111 RO30 Elisabeta Moraru

Pe măsură ce ultimul an a adus o accelerare a proceselor digitale, sistemul de învățământ și, respectiv, metodele ce țin de educație trebuie să țină pasul.  “Odată cu apariția acestor companii foarte mari, mai ales în zona de tehnologie, cred că ele sunt datoare să fie parte din susținerea a trei direcții și, mai ales, în zona de abilități“, spune Elisabeta Moraru. Country Managerul Google România a avut parte de un sistem educațional care a oferit trei direcții – cunoștințe, abilități și valori -un trio de succes. Cu toate acestea, “în timp, sistemul educațional poate că nu a păstrat ritmul cu toate cele trei direcții. Și aici au un rol foarte important societatea, familia, părinții care trebuie să fie implicați. Ideal este să fie implicați, de asemenea, în sistemul educațional”.

Deși tinerii nu se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește dezvoltarea digitală, Elisabeta Moraru pune accent pe profesori și pe formarea competențelor tehnologice, care nu este “despre un scop final, ci despre instrumentele pe care le putem avea la dispoziție“. Într-un fel, avem impresia că educația și tehnologia au ajuns la un punct în care se întrepătrund. “Inegalitatea, inechitatea socială crește pe măsură ce accesul la tehnologie scade“, menționează ea. Pe de o parte, tehnologia utilizată în exces ar putea reduce gradul de creativitate, în timp ce lipsa deplină ar putea oferi provocări în ceea ce privește nivelul de cunoștințe și accesul la educație. “Sper că atunci când lucrurile revin la orice ar deveni realitatea de după, să păstrăm tehnologia ca parte integrată din predare”, mai spune ea. Și aceste idei transced partea academică până în piața muncii, pentru că, a deține competențe digitale reprezintă o necesitate care vine din evoluția societății și a economiei. “Cred că important este să ne uităm de ce competențe avem nevoie să dovedim la locul de muncă. Acum sunt aproape un milion de joburi la nivelul Uniunii Europene care nu sunt acoperite cu forță de muncă, pentru că necesită competențe digitale și nu există oameni pregătiți să absoarbă oportunitatea respectivă“. În ceea ce privește mediul de business, tehnologia joacă un rol la fel de important, poate vital, iar educația se poziționează drept o punte între nivelul de educație digitală și succesul în afaceri. “Conform ultimelor date pe care le-am citit, sunt aproape 14 milioane de utilizatori de internet în România. În schimb, poate un pic peste jumătate dintre companii au o prezență în online. (…) România este, anul acesta, considerată țara din Uniunea Europeană cu cea mai mare creștere în e-commerce. Este foarte multă oportunitate și, în oglindă, vedem că indexul de competențe digitale al Uniunii Europene de anul trecut ne poziționează pe locul 26. Ceva trebuie să facă legătura. Avem nevoie de un pod și podul acesta vine din educație“, punctează ea.

Privind spre viitor, Elisabeta Moraru speră ca tehnologia să rămână parte a sistemului de învățământ românesc. “Predarea online a fost necesară și, în egală măsură, a permis această temporizare în funcție de individ, de copil“, explică ea, întrucât pot fi create mai multe instrumente, precum un plan personalizat pentru fiecare elev.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii