Cautare




, Contributor

Cariere |
|

Elena Pap, Up România: Cum se vor adapta companiile românești la noul sistem al tichetelor electronice

„Alegerea noului format electronic va fi treptată, întregul proces având nevoie de adaptare și o înțelegere cât mai clară a ceea ce înseamnă această nouă soluție”, susține Elena Pap, director general Up România.
Elena Pap, director general Up Romania

În urma adoptării proiectului de Hotărâre privind acordarea tichetelor de masă în format electronic majoritatea companiilor vor emite o parte dintre tichetele acordate angajaților și în format electronic. Elena Pap, director general Up România, companie care emite tichetele de masă, a explicat pentru Forbes România, cât de pregătiți sunt angajatorii de această nouă modificare legislativă și cum va evolua în acest an piața tichetelor de masă la noi în țară.

Hotărârea de Guvern care aprobă Normele de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 54/2015.

Urmează publicarea criteriilor și demararea etapelor de autorizare de către Ministerul Finanțelor Publice, a emitenților. Apoi, următorul pas este obținerea licenței pentru cei care doresc să emită tichete de masă în format electronic, o etapă obligatorie pentru toți emitenții. „Din estimările noastre, întroducerea acestui nou suport va avea loc la începutul trimestrului al doilea al acestui an”, arată Elena Pap.

Tichetul de masă în format electronic va fi emis sub forma unui card, ce nu va putea fi însă folosit precum un card bancar pentru retragerea de numerar de la bancomat sau operațiuni bancare obișnuite. Conform legislației în vigoare, costurile sunt suportate de către angajator, iar nivelul acestora urmează să fie discutat de către echipa comercială cu fiecare client în parte, în funcție de serviciile solicitate, dar și de condițiile specifice, expică reprezentanta Up România.

Aceste tichete de masă vor avea aceeași valoare nominală de 9,35 lei, stabilită prin lege, ca cele clasice și se acordă câte un tichet pentru fiecare zi lucrătoare sau interval de opt ore (în cazul angajaților care lucrează în ture). Aceste tichete sunt destinate exclusiv achiziționării produselor alimentare și parcurg etape similare din punct de vedere al procesării comenzii și respectă restricțiile privind interdicția achiziționării de produse nealimentare, țigări sau băuturi alcoolice.

„Este prematur să evaluăm procentul de clienți care va face trecerea de la un suport la celalalt, pentru ca, în mod cert, 2015 va fi un an de informare și acomodare, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați și chiar parteneri”, subliniază Elena Pap.

Însă, ea menționează că cele două suporturi disponibile în prezent vor funcționa în paralel, astfel încât angajatorii vor avea posibilitatea de a alege formatul dorit.

„Avantajele și principiile care stau la baza funcționarii celor două suporturi sunt similare, fiind reglementate de același cadru legal. Însă, analizând avantajele particulare ale suportului electronic, principalul diferențiator pentru angajat îl constituie faptul că va putea cumpăra produse și cu fracții din valoarea unui tichet, restul sumei rămânând în continuare pe card pentru plăți ulterioare”, mai adaugă drectorul din cadrul Up România. Dar, tichetele de masă pe hartie și cele în format electronic vor avea aceleași facilități fiscale și aceleași beneficii pentru angajator.

În prezent, Up România deservește peste 20.000 clienți și peste 700.000 de beneficiari.

Cifra de afaceri a crescut anul trecu cu 12%, comparativ cu 2013, iar Cheque Dejeuner Romania, actuala Up Romania, a înregistrat la finalul anului 2014 un profit de circa 1,3 milioane de euro euro. De asemenea, în 2014, tichetele de masă au înregistrat ponderea cea mai mare în business, ajungând la peste 85%, urmate de tichetele cadou.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii