Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Maria Tudor, Chief Media Officer și BizDev Lead Publicis Groupe CEE: “Eficacitate (ROI) prin creativitate în întregul proces de marketing și comunicare”

Pandemia de COVID-19 a pus la pământ majoritatea industriilor, iar ultimele trei luni au fost o adevărată provocare atât pentru angajați, cât și pentru antreprenori. Deși vânzările companiilor și firmelor mici și mijlocii au scăzut considerabil în această perioadă, comunicarea a jucat un rol cheie atât în ceea ce privește asigurarea unui minimum de cash flow, cât si în revenirea la "normalitate".    
 aboneaza-te
Maria Tudor

Piața de marketing și publicitate din România a suferit din plin odată cu instaurarea stării de urgență, iar schimbarea pe neașteptate a comportamentului consumatorilor a dat mari bătăi de cap agențiilor de PR.

Cu o experiență de aproape 30 de ani în industria de publicitate, Maria Tudor, Chief Media Officer și BizDev Lead Publicis Groupe CEE, susține că oamenii au început să consume mai puțin și mai selectiv față de odinioară. Aceasta împarte obiceiurile de consum în două categorii: obiceiuri de consum începute înainte de COVID-19, care au fost practic accelerate și care vor continua să se accelereze și obiceiuri care au apărut în perioada actuală și pe care oamenii fie vor fi forțați să le adopte, fie vor fi motivați de avantaje și beneficii emoționale sau pragmatice.

“Siguranța devine un criteriu esențial în decizia de cumpărare. Și cred că este important să ne uităm la necesități versus răsfăț”, punctează Maria Tudor. În plus, aceasta trage un semnal de alarmă în ceea ce privește consumerismul și spune: “Sper să depășim un pic consumerismul, să devenim mai preocupați de ceea ce se întâmplă în jurul nostru, să ne dăm seama de impactul faptelor si deciziilor noastre asupra mediului înconjurător și a celorlalți”.

Pe de altă parte, oficialul Publicis Groupe CEE consideră că “izolarea în sine a fost un proces atât de unic în viața tuturor și ne-a afectat clar pe toate planurile”, dar și că “este foarte important să ne informam și să ne păstrăm permanent la curent cu ce se întâmplă, dată fiind dinamica evenimentelor”.

Deși consumul per total va scădea în perioada următoare, agențiile de publicitate abordează diferite scenarii, astfel încât să fie pregătite pentru orice va urma să vină. Așadar, Maria Tudor afirmă: “În momentul ăsta cred că trebuie să gândim pe termen scurt”.

Mai mult decât atât, ea consideră că “ideea de comunicare eficace și ideea de return of investment sunt mai actuale ca niciodată”, iar modul în care comunicăm va conta în cele ce urmează. De asemenea și “conceptul de brand experience și consumer experience sunt mai importante ca niciodată”.

“Creativitatea nu mai e doar apanajul departmentului de creație, ci trebuie să fie promovată și să caracterizeze întregul ecosistem. Nu doar comunicarea finală (ce și cum comunicăm) ci și modelul de business și operare, portofoliul de produse și accesul consumatorilor la acestea”, continuă Maria Tudor.

Pandemia de COVID-19 a băgat aproximativ 1.8 milioane de oameni în șomaj tehnic, iar piața de marketing și publicitate nu face excepție. Însă, Maria Tudor este de părere că “nu va exista pe termen lung ideea de șomaj”.

“A existat un decalaj major pe piața de muncă între ofertă și cerere, ne putem echilibra, în condițiile în care nu doar companiile, dar și oamenii se adaptează”, completează aceasta.

Totuși Maria Tudor rămâne optimistă și speră ca bugetul de publicitate la nivelul grupului Publicis să nu scadă mai mult decât au preconizat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii